خبرگزاری کار ایران

افزایش 3 درصدی تماس‌های مردمی با 197 ایلام

کد خبر : ۱۰۳۴۲۳

فرمانده انتظامی استان ایلام از افزایش 3 درصدی تماس‌های مردمی با دفتر نظارت بازرسی پلیس این استان در 5 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

ایلنا: فرمانده انتظامی استان ایلام از افزایش ۳ درصدی تماس‌های مردمی با دفتر نظارت بازرسی پلیس این استان در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا سردار «علی دولتی» تصریح کرد: شهروندان از طریق سامانه ۱۹۷پل ارتباطی با پلیس، می‌توانند نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه دفتر نظارت همگانی انتظامی استان ایلام آماده دریافت پیام همشهریان است، افزود: مردم می‌توانند در قالب این سامانه انتقادات خود را از روند اجرایی برنامه‌های پلیس ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ آماده دریافت پیشنهادات همشهریان در خصوص اجرای مطلوب برنامه‌های پلیس است، افزود: مردم می‌توانند از طریق این سامانه پیشنهادات سازنده خود را به مسئولان انتظامی استان نیز ارائه کنند.

وی با بیان اینکه به شکایات مردمی از طریق این سیستم رسیدگی می‌شود، افزود: در صورت شکایت مردم از نحوه عملکرد نیروی انتظامی به شکایات مردمی در کوتاه‌ترین زمان پاسخ داده می‌شود.

سردار دولتی با اشاره به اینکه در صورت شکایت مردم از رفتار ماموران نیروی انتظامی به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود، افزود: با شکایات مردم، برخورد لازم با ماموران خاطی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پاسخ شکایات مردمی به مخاطبان نیز ارائه می‌شود، افزود: ضمن برخورد با عوامل نیروی انتظامی گزارش فعالیت به شاکی نیز ارائه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام بر ضرورت توجه مردم به سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: ‌ این سامانه پل ارتباطی مستقیم بین مردم و پلیس محسوب می‌شود.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را افزایش رضایتمندی مردم از مجموعه پلیس دانست و افزود: در جمهوری اسلامی دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی و متقابل به عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است که شرایط، حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.

وی پلیس را همگام با جامعه دانست و گفت: این نیرو جدای از جامعه و مردم نیست چون می‌خواهد خدمتگزاری بیشتری را در جامعه داشته باشد و نیازمند مشارکت مردم در برنامه‌های این مجموعه است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس از مردم و برای مردم است، ادامه داد: برای ارتقای سطح مأموریت‌های پلیس ارائه هرگونه پیشنهاد ضرورت داشته از این رو سامانه ۱۹۷در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های هم استانی‌ها درباره عملکرد پلیس است.

سردار دولتی در ادامه از افزایش ۳ درصدی تماس‌های مردمی با دفتر نظارت بازرسی انتظامی استان در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس در بحث تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس ۲۰ درصد افزایش و شکایت از عملکرد ناجا و کارکنان نیز ۱۶ درصد منفی نیز کاهش داشته‌ایم.

وی، تلفن گویای ۱۹۷ را یکی از روش‌های ارتباط ‌گیری مردم استان با دفتر نظارت پلیس استان عنوان کرد و گفت: مردم استان می‌توانند از این طریق بدون هیچ محدودیتی در طول شبانه روز تماس گرفته و برای تأمین نظم، امنیت و آسایش بیشتر جامعه انتقاد و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

سردار دولتی یادآور شد: همچنین نشست‌های ارتباط مستقیم و چهره به چهره مسئولان انتظامی استان در دفتر نظارت همگانی برگزار می‌شود که تمام شهروندان می‌توانند به صورت حضوری و یا با شماره تلفن‌های ۱۹۷ تماس حاصل و نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد عملکرد پلیس مطرح کنند.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت هر سازمان است، خاطرنشان کرد: ارتباط مردم با سامانه۱۹۷ موجب افزایش مشارکت صحیح و بیشتر مردم در طرح‌ها، کاهش میزان جرائم و تخلفات احتمالی کارکنان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز