خبرگزاری کار ایران

مسابقه کاریکاتور در موضوعات مختلف شهری در بهشهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۹۳

مسابقه کاریکاتور در موضوعات مختلف شهری با حضور گروه‌های سنی مختلف در بهشهر برگزار شد.

ایلنا: مسوول روابط عمومی شهرداری بهشهر گفت: مسابقه کاریکاتور در موضوعات مختلف شهری با حضور گروه‌های سنی مختلف در بهشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بهشهر، فاطمه ذبیح‌پور افزود: این مسابقه با محوریت حقوق شهروندی، فرهنگ آپارتمان نشینی، کاهش زباله، رفتار ترافیکی صحیح، نگهداری فضای سبز و المان‌های شهری، استفاده صحیح از وسایل نقلیه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برگزار و به نفرات بر‌تر نیز جوایزی اهدا شد.

وی ادامه داد: شهروندان و کار‌شناسان مسائل شهری با‌شناختی که از نقاط قوت و ضعف مدیریت شهری بهشهر دارند، می‌توانند با بهره گیری صحیح از زبان کاریکاتور، راه حل برطرف کردن این مشکلات را بیان کنند.

مسوول روابط عمومی شهرداری بهشهر گفت: آموزش شهروندی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی است و از‌‌ همان دوران کودکی به گونه‌ای است که کودک را درگیر مشارکت با اجتماع و محیط پیرامون خود می‌کند.

وی افزود: آموزش شهروندی نقش مهمی در تقویت روح جمعی در جامعه دارد و ارائه این آموزش‌ها می‌تواند نظام حقوقی، حس عضویت و حس تعلق و وابستگی اجتماعی را در جامعه نهادینه‌تر کند.

او ادامه داد: یادگیری معیارهای آموزش رفتار شهروندی به افزایش کیفیت زندگی جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی می‌انجامد و اجرای یادگیری و تربیت شهروندی، حداقل حقوق ساختاری وفرهنگ شهرنشینی فرد را در جامعه مشخص می‌کند.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر افزود: همه مسایل و مشکلات اجتماعی را برای آموزش فرهنگ شهروندی می‌توان در قالب کاریکاتور به تصویر کشید و پیام صریح این هنر را به گوش شهروندان رساند.

ذبیح‌پور ادامه داد: این هنر به سادگی با همه اقشارو توده‌های اجتماعی رابطه مستقیم برقرار می‌کند و پیام فرهنگی را برای شهروندان و مخاطبان مخصوصا خانواده‌ها به تصویر می‌کشد.

وی گفت: هنر کاریکاتوردر مقایسه با سایر هنر‌ها مورد بی‌توجهی وبی مهری و اقبال کمتری قرارگرفته و این در حالیست که این هنر ارتباط بیشتری با مشکلات و مسایل موجود در جامعه برقرار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز