خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع روحانیون مجلس:

امامزادگان از پتانسیل‌های قوی برای تغذیه فرهنگی مردم برخوردار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۸

نباید با حضور و تجمع گستره مردم در امامزادگان برخورد تشریفاتی داشته باشیم بلکه باید از این فضا برای تعمیق اعتقادات دینی مردم استفاده کنیم.

ایلنا: عضو فراکسیون احیای موقوفات با بیان اینکه امامزادگان از ظرفیت مطلوبی برای فراهم کردن تغذیه فرهنگی و عقیدتی مردم برخوردار هستند، گفت: سازمان اوقاف با مدیریت بهینه می‌تواند بهترین اقدامات فرهنگی را در امامزادگان انجام دهد.

به گزارش ایلنا، ‌حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پتانسیل‌های فرهنگی خوبی در کشور داریم، اظهار داشت: مردم در کنار مساجد و تکایا، با امامزداگان نیز ارتباط مستقیم و خوبی دارند. وی با اشاره به اینکه امامزادگان محیط‌های پذیرش دینی خوبی برای اقشار مختلف به شمار می‌آیند، افزود: امامزادگان محیط‌های خوبی برای فراهم کردن تغذیه فکری و فرهنگی مردم به شمار می‌آیند، به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های لازم برای تقویت سطح فرهنگی مردم باید صورت گیرد.

عضو مجمع روحانیت مجلس با تأکید بر اینکه باید افراد فرهیخته مدیریت هیئت امنای امامزداگان را بر عهده گیرند، تصریح کرد: افرادی که درد فرهنگ را داشته باشند به خوبی می‌توانند از پتانسیل حضور مردم در امامزادگان بهره برداری کنند.

حجت الاسلام زارع‌زاده به ضرورت حمایت مجلس شورای اسلامی در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید طرح‌هایی نیز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به مجلس ارائه شود تا نمایندگان با تبدیل آن طرح‌ها به قانون، منجر به تقویت بعد معنوی و فرهنگی امامزادگان شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و آمریکا علیه تفکر معنوی و اعتقادات مذهبی ملت بویژه جوانان، تصریح کرد: ما باید با بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های امامزداگان نسل جوان و آینده کشور را علیه توطئه‌ها واکسینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان با اعتقادات مردم گره خورده‌اند، افزود: نباید با حضور و تجمع گستره مردم در امامزادگان برخورد تشریفاتی داشته باشیم بلکه باید از این فضا برای تعمیق اعتقادات دینی مردم استفاده کنیم.

حجت الاسلام زارع‌زاده با اشاره به تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان، افزود: سازمان اوقاف اقدامات خوب فرهنگی بسیاری در امامزادگان انجام داده است اما این مقدار کافی نیست و باید اقدامات فرهنگی در این اماکن مقدس به رویه‌ای ماندگار تبدیل شود نه فصلی و موقتی باشد.

عضو فراکسیون احیا وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با اشاره به ضرورت بازنگری قوانین مساجد و امامزدگان در مجلس تصریح کرد: در زمینه اعتبارات نیز مجلس باید در راستای تقویت و حل مشکلات مالی امامزادگان گام بر دارد.

وی در پایان افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به امکانات بسیاری در اختیار دارد می‌تواند بهترین اقدامات فرهنگی را بدون نیاز به امکانات دولتی به اجرا در آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز