خبرگزاری کار ایران

جان کری:

اسد سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل دهد، به سوریه حمله نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۷

کری در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد که اگر دمشق طی یک هفته همه سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل جامعه بین‌المللی دهد، علیه این کشور اقدام نظامی صورت نمی‌گیرد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل جامعه بین‌الملل بدهد، می‌تواند از اقدام نظامی علیه کشورش جلوگیری کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کری در کنفرانس خبری مشترک با «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس تأکید کرد که اگر دمشق طی یک هفته همه سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل جامعه بین‌المللی دهد، علیه این کشور اقدام نظامی صورت نمی‌گیرد.
وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری بار دیگر مدعی شد که آمریکا شواهد و مدارک قوی در اختیار دارد که نشان می‌دهد دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و مخالفان مسلح توانایی انجام حمله شیمیایی را ندارند.
کری در ادامه ادعاهای خود اسد را متهم کرد که وی دستور استفاده از سلاح‌های شیمیایی را صادر کرده است.
وی در ادامه گفت که آمریكا اسد را از طریق حملات دقیق و هدایت‌شده به اهداف معین، مجازات می‌کند و به سوریه نیروی زمینی ارسال نمی‌کند.
با وجود این کری اعتراف کرد که بحران سوریه باید از طریق سیاسی حل شود و راه حل نظامی ندارد.
وزیر خارجه انگلیس نیز بار تكرار برخی ادعاها گفت که جامعه بین‌المللی باید از استفاده دوباره دمشق از سلاح‌های شیمیایی جلوگیری کند و مسئولان حملات شیمیایی باید محاکمه شوند.
هیگ افزود که انگلیس و آمریکا تلاش می‌کنند اقدام‌های خود را در زمینه پیدا كردن راه حل سیاسی برای بحران سوریه به منظور روی كار آمدن دولت انتقالی و حمایت از مخالفان میانه‌رو هماهنگ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز