خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:/۲/

دستگاه قضایی قاطعانه با مفاسد اقتصادی برخورد خواهد كرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۴

عمده وجوهی که از شرکت ملی مس سرچشمه به خارج از کشور واریز شده بود برگشته و به حساب معرفی شده شرکت واریز شده است.

دادستان کل کشور درباره گروگان گیری در شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: گروگانگیری انواع متعددی دارد که این مورد از مواردی شدید آن نبوده است. در این مورد تمهیدات خاص و تجهیزات مسلحانه منتفی بود از طرف دیگر اگر در جایی اعلام شود که گروگانگیری صورت گرفته است پلیس وظیفه دارد همه اقدامات لازم را بعمل آورد بنابراین اگرچه این مورد از مصادیق گروگانگیری شدید نبوده است اما اینگونه هم نبود که پلیس بی‌دلیل به این مسئله ورود پیدا کرده باشد. شکل این گروگانگیری همچون گروگانگیری‌های معروف نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در خصوص احضار برخی از مسئولان سابق وزارت ارشاد گفت: این پرونده مربوط به قبل است افرادی احضار و از آن‌ها تحقیق شد اما این مسئله برای مدتی پیش است و چیز جدیدی نیست.

در ادامه خبرنگاری از بازداشت جانشین مشایی در ستاد راهیان نور پرسید که اژه‌ای گفت هم شما و هم بنده از بیان برخی مسائل معذور هستیم اگر همه ملتزم به قانون باشیم به نفع همه ما خواهد بود. شما باید خود را جای فرد مورد نظر بگذارید اگر شما هم در مظان اتهام باشید قطعا راضی نیستید تا وقتی حکمی صادر نشده است در رسانه‌ها مطلبی درموردتان منتشر شود. البته در مورد فرد خاصی که شما می‌گویید در حال حاضر مطلبی به ذهنم نمی‌رسد.

اژه‌ای همچنین در خصوص وضعیت لایحه پلیس قضایی نیز گفت: در قانون برنامه پیش بینی شده است که ظرف دو سال این لایحه تنظیم شود کارهای مربوط به این امر صورت گرفته اما مراحل نهایی خود را هنوز طی نکرده است امیدوارم ظرف زمان مشخص به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت یازدهم نیز تصریح کرد: خوشبختانه با تشکیل دولت یازدهم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز فعال‌تر شده است به گونه‌ای که جلساتی مرتبا برگزار شده و از هر سه قوه در این جلسات شرکت کردند و تصمیمات خوبی هم برای پیشگیری از فساد اقتصادی و هم برای نحوه برخورد با آن اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به شکل قاطع با مفاسد اقتصادی برخورد خواهد کرد، گفت: قوه قضاییه همیشه خواهان این بوده دستگاه‌ها خود در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند و یا حداقل با قوه قضاییه همکاری لازم را بکنند. از مشکلات گذشته ما این بود که در برخی موارد به حوزه‌ای برمی خوردیم اما همکاری لازم از سوی آن دستگاه صورت نمی‌گرفت و این باعث طولانی‌تر شدن روند بررسی پرونده‌ها می‌گردید. امیدواریم که قوه مجریه در مورد مسائلی که مطرح می‌شود همکاری لازم را با قوه قضاییه داشته باشد؛ زیرا که در این صورت سرعت و شتاب کار نیز بیشتر می‌شود.

اژه‌ای در خصوص مسئله زمین خواری نیز گفت: در این مورد دستگاه‌ها وظیفه دارند در صورتی که متوجه شدند تعدی صورت گرفته است بلافاصله آن را گزارش دهند این امر خیلی مهم است امیدوارم با همکاری‌های صورت گرفته بررسی پرونده‌های زمین خواری نیز شتاب بیشتری بگیرد.

دادستان کل کشور در خصوص مسئله گروگان گیری در شرکت واحد اتوبوسرانی نیز گفت: گروگانگیری انواع متعددی دارد که این مورد از مواردی شدید آن نبوده است. در این مورد تمهیدات خاص و تجهیزات مسلحانه منتفی بود از طرف دیگر اگر در جایی اعلام شود که گروگانگیری صورت گرفته است پلیس وظیفه دارد همه اقدامات لازم را بعمل آورد بنابراین اگرچه این مورد از مصادیق گروگانگیری شدید نبوده است اما اینگونه هم نبود که پلیس بی‌دلیل به این مسئله ورود پیدا کرده باشد. شکل این گروگانگیری همچون گروگانگیری‌های معروف نبوده است.

خبرنگاری از اژه‌ای پرسید، گفته شده است که فرزند معاون رئیس جمهور سابق به دلیل مشارکت در یک پرونده ارزی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است که دادستان کل کشور گفت: من در سوال قبلی نیز گفتم که فرد مورد نظر شما بازداشت نشده اما از وی تحقیقاتی صورت گرفته است اما هم اکنون آزاد است. پرونده در مرحله تحقیقات است و هنوز به دادگاه نرفته است. من اطلاعی ندارم که از فرزند وی نیز تحقیق شده است یا خیر.

وی در مورد پرونده اقتصادی برادران «ر» گفت: در این مورد ۵ نفر بازداشت شدند که دو نفر آن‌ها برادر هستند علاوه بر آن دو کارمند بانک و یک وکیل نیز مورد بازداشت قرار گرفته است و پرونده هنوز در مرحله رسیدگی است. همچنین اشیایی که از آن‌ها ضبط شده بود تحویل بانک شده است و هم اکنون دارد کار‌شناسی می‌شود تا ارزش آن‌ها مشخص شود. از نتیجه این کار کار‌شناسی هم اطلاعی ندارم.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت مسئولان سابق شرکت مس سرچشمه نیز گفت: در این مورد نیز دو نفر بازداشت شدند که عمده وجوهی که از شرکت ملی مس سرچشمه به خارج از کشور واریز شده بود برگشته و به حساب معرفی شده شرکت واریز شده است امیدواریم مابقی وجوه که خیلی هم نیست هرچه زود‌تر برگردد البته یکی از متهمان این پرونده در محل کار قبلی خود نیز اتهام دیگری دارد که آن اتهام نیز در جای خود باقی است. این پرونده نیز در مرحله دادسرا است اما کیفرخواست آن هنوز صادر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز