خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:/۱/

"م-ر" بازداشت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۷

نسبت به هدایایی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق از نهاد ریاست جمهوری خارج کرده‌اند هیچ شکایتی صورت نگرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: نسبت به هدایایی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق از نهاد ریاست جمهوری خارج کرده‌اند هیچ شکایتی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری اظهار داشت:  طی هفته اخیر تغییرات مدیریتی در سطوح مختلف قوه قضاییه انجام شد که مواردی از آن‌ها را شرح می‌دهم؛چند نفر از اعضای دادگستری جابجا شدند که از میان آن‌ها می‌توان به مدیر کل دادگستری استان تهران، بندرعباس، و خراسان شمالی که امروز جابجا شد اشاره کرد. همچنین رئیس دادگاه انتظامی عالی قضات حجت الاسلام صدیقی بعد از سالیان بسیار به سمت مشاور عالی قوه قضاییه درآمدند و حجت الاسلام نیری که سالیانی را در معاونت دیوان عالی کشور دارند به جای ایشان منصوب شدند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: همچنین آقای کریمی که در سمت‌های مختلف در سی سال بعد از انقلاب فعالیت داشتند به جای حجت الاسلام نیری به سمت معاونت دیوان عالی کشور منصوب شدند افزون براین مسئله آقای بختیاری به جای آقای سراج به سمت دادستان کل کشور منصوب شدند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: علاوه براین مسئول مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه به تازگی مشغول به کار شده است و امیدواریم با حضور ایشان بتوان اطلاع رسانی بهتر و قوی‌تری داشته باشیم.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا آقای "م-ر" اخیرا بازداشت شده‌اند یا اینکه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند؟  گفت: از ایشان تحقیقات لازم درباره بیمه ایران به عمل آمد اما بازداشت نشدند و هم اکنون هم آزاد هستند.

اژه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد فروش ساختمان 28 طبقه جهاد کشاورزی گفت: این ساختمان شرایط ویژه‌ای را گذرانده است خود دولت پینشهاد کرده و در درون دولت به توافق رسیده‌اند اما جهاد کشاورزی در این مورد حق داشت، قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا کرد، ساختمان تصرف شد و هزینه‌ها در این مورد انجام شد. رسیدگی به مسائل این ساختمان در دولت قبلی بوده و اگر دولت فعلی نیز حرفی داشته باشد به آن رسیدگی خواهیم کرد.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی که مبنی براینکه آیا قوه قضاییه می‌تواند نسبت به هدایایی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق از نهاد ریاست جمهوری خارج کرده‌اند و همچنین نسبت به ۱۶ میلیارد تومان برداشت دولت ورود پیدا کند؟ گفت: درباره سوال اول هیچ شکایتی صورت نگرفته و درباره مسئله دوم هم دیوان محاسبات شکایتی داشته که دستگاه قضایی در حال پیگیری آن است و خواسته شده تا مدارک لازم آورده شود تا مراحل بعدی کار انجام شود.

وی با بیان اینكه ذی‌حساب احضار شده و توضیحات لازم را ارائه کرده است و قرار بر مسترد بودن وجه است، ادامه داد: در این قضیه ذی‌حساب آمد اما گفت فلانی به من گفته نیا. اگر ذی‌حساب نمی‌آمد نمی‌شد به پرونده رسیدگی کنیم اما آمد و اسناد و مدارکی داد که گفت براساس آن عمل کرده‌م و ما نیز این اسناد و مدارک را در دست بررسی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز