خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تا پایان سال آرامش را در بازار دارو ایجاد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۹۲

هم با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روی رقم قابل توجهی توافق کردیم و هم با وزارت رفاه و تأمین اجتماعی جلسه داشتیم تا یارانه دارو را در اختیار بیمه‌ها قرار بدهیم تا خدایی نکرده حیف و میل نشود و منابع را از دست ندهیم.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد آرامش در بازار دارویی کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "قاضی‌زاده هاشمی" در حاشیه مراسم آیین افتتاح مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در مورد کاهش قیمت دارو گفت: نسبت به داروهای بیماران صعب‌العلاج حتماً این قول را می‌دهیم که قیمت این دارو‌ها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: هم با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روی رقم قابل توجهی توافق کردیم و هم با وزارت رفاه و تأمین اجتماعی جلسه داشتیم تا یارانه دارو را در اختیار بیمه‌ها قرار بدهیم تا خدایی نکرده حیف و میل نشود و منابع را از دست ندهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید از مسیری که مابه‌التفاوت قیمت دارو در قیمت مصرف‌کننده قرار می‌گیرد مطمئن شویم افزود: راهی جز این نداریم که از طریق بیمه‌ها این مابه‌التفاوت به دست مصرف‌کننده برسد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: آیین‌نامه اجرایی این کار نوشته شده است و تا یکی دو هفته آینده اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه به اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور اشاره کرد و افزود: ترجیح می‌دهیم در استان‌هایی که برنامه پزشک خانواده بیشترین پوشش‌دهی را داشته است اجرای آن را حمایت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده در استان‌های مازندران و فارس از دیگر استان‌ها مهم‌تر است افزود: اسماً برنامه پزشک خانواده در ۹ استان اجرا شده است اما اینکه واقعاً چه مقدار در استان پوشش‌دهی داشته‌اند مطمئن نیستیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر ایجاد تغییرات در رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: از آنجایی که شعار ما اعتدال است از همه نیروهای کارآمد صرف‌نظر از گرایششان استفاده خواهیم کرد البته منوط به این است به انقلاب و مردم بویژه محرومین باور داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی همه دارند کار می‌کنند و به همکاری با آن‌ها ادامه خواهیم داد و اگر در مواردی تغییر ضرورت داشته باشد صبر و حوصله و مشورت را در این زمینه پیش خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر اینکه تا آخر سال آرامش در بازار دارو ایجاد خواهد شد افزود: امیدواریم با اعتباراتی که در قانون دیده شده است که بتوانیم قیمت همه اقلام دارویی و یا اگر نشد داروی بیماران صعب‌العلاج را به قیمت‌ سابق برگردانیم که این ۶ ماه زمان می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز