خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام صدیقی:

بعضی‌ها دنبال مچ‌گیری از قاضی هستند

کد خبر : ۱۰۳۲۸۴

مجازات و کیفر هدف نیست بلکه طریق اصلاح جامعه است/بهترین طریق نظارت بر عملکرد قضات احترام گذاشتن به قاضی و شخصیت دادن به وی است.

ایلنا: مشاور عالی قوه قضاییه گفت:بهترین نظارت بر سالم بودن دستگاه قضایی شخصیت دادن به قاضی است هیچ امری از جهت سازندگی به اندازه نگه داشتن حریم عناصر قضایی در حفاظت از امنیت میسر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام صدیقی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات عنوان کرد: انسان همیشه باید آماده رفتن باشد چرا که هیچ کس در پست‌ها و سمت‌های خود ماندگار نیست. خدا را شاکرم که در دورانی که انقلاب ما با هزینه‌های بسیاری واقع شده است، توانستم خدمتی کرده باشم.

وی گفت: من در خدمت آیت الله لاریجانی گفتم که نیازی به سمت‌های اداری ندارم. جامعه ما آغوشش برای آخوندی که زبانی برای اسلام دارد باز است. من همواره مورد محبت محض مردم هستم. گاهی عواطف دینی مردم با ما به گونه‌ای است که ما خجالت می‌کشیم.اکرام مردم از ما، فوق توقعات ماست. اما با همه احساساتی که در طول مدت پوشیدن این لباس از مردم دیدم خدمت یک روزه در دادگستری را با آن قابل مقایسه نمی‌دانم.

رئیس سابق دادگاه عالی انتظامی قضات افزود: بودن در سنگرهایی که موجب تقویت نظام می‌شود با عبادت‌های حاشیه‌ای قابل مقایسه نیست بنابراین از شما قضات می‌خواهم که قدر خود را بدانید و هر‌گاه تشویق به خدمت می‌شوید آن را برای خود یک ذخیره بدانید. خوشبختانه برخی از علمای ما در سنین بالا هنوز در این سنگر اشتیاق حضور دارند.

صدیقی دستگاه قضایی را مقدمه آرامش و امنیت مردم برشمرد و گفت: بهترین طریق نظارت بر عملکرد قضات احترام گذاشتن به قاضی و شخصیت دادن به وی است هیچ امری از جهت سازندگی به اندازه نگه داشتن حریم عناصر قضایی در حفاظت از امنیت میسر نیست.

وی با بیان اینكه مجازات و کیفر هدف نیست بلکه طریق اصلاح جامعه است، گفت:بعضی‌ها دنبال مچ‌گیری از قاضی هستند اما این طریق الهی و اسلامی نیست چون یک طبیب از داشتن تعداد زیادی بیماران خوشحال نمی‌شود بلکه برای او درمان بیماران و سلامتی افراد مهمتر است.

گفتنی است حجت الاسلام صدیقی ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات را بر عهده داشت که امروز به عنوان مشاور عالی رئیس قوه قضاییه معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز