خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

قبیله‌گرایی و سیاست‌زدگی معنا ندارد/ تدوین لایحه جامع مدیریت یکپارچه شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۵۹

اساس کار بنده ارزش‌گذاری است و شیوه کار بنده نیز مبنی بر ارزش‌گذاری و یک مدیریت جهادی است به طوری که مدیریت جهادی مشخصات خود را دارد و در آن دغدغه دینی، انسانیت، آزادگی و حرمت شهروندان مبنای آن است.

ایلنا: شهردار تهران از تدوین لایحه جامع مدیریت یکپارچه شهری طی 4 سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر دیگر قبیله‌گرایی و سیاست‌‌زدگی معنی ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با اشاره به سالروز 17 شهریور اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مخصوصاً شهدای 17 شهریور، شهدای دفاع مقدس و امام راحل را گرامی‌ می‌داریم.

وی تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران این بوده است که مردم بتوانند در کشور خودشان تصمیم‌گیرنده باشند به طوری که شوراهای اسلامی در سطح کشور که فعالیت‌های آنها از 12 شهریور مجدداً آغاز به کار کرده یکی از افتخارات مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

قالیباف بیان داشت:‌ امیدوارم شوراها که نهاد غیردولتی و پا گرفته از دل مردم هستند و نقش جدی و اساسی بر زندگی مردم دارند در دوره جدید فعالیت‌شان موفق باشند.

شهردار تهران در خصوص نظرسنجی شهروندان از عملکرد 8 ساله شهرداری تهران اظهار داشت: براساس آمار و نظرسنجی‌های صورت گرفته شهروندان رضایت نسبی را از عملکرد 8 ساله مدیریت شهری دارند که البته این متعلق به بنده نیست و متعلق به همه دوستان بنده در شهرداری و شورای سوم است که با گذشت و درایت برنامه‌های خود را اجرا کرده‌اند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه انتقاداتی منصفانه یا غیر منصفانه به دوران فعالیت بنده در شهرداری بوده که البته برخی از انتقادات به شیوه اجرای برنامه‌ها بوده است اما خوشبختانه شهروندان از اقدامات انجام شده در شهر رضایت نسبی دارند.

قالیباف اضافه کرد: 10 سال قبل در شهر تهران دغدغه مردم چالش‌های شهر بود ولی امروزه این دغدغه موضوعیت ندارد و مشاهده می‌کنیم در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، فرهنگی، خدماتی و اجتماعی تحولات خوبی در شهر صورت گرفته است.

شهردار تهران تأکید کرد: مطمئناً شهروندان توقع ندارند که شهرداری محل تولید اندیشه و فکر باشد چرا که این در دستور کار علما و بزرگان است ولی در شهرداری در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در 8 سال گذشته ساخت 200 مسجد در دستور کار شهرداری بود که از این تعداد 60 مسجد ساخته، 60 مسجد در حال ساخت و مابقی نیز در حال واگذاری زمین هستند ضمن اینکه در این مدت در بخش فرهنگی و ساخت سینماها نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

قالیباف افزود: تعداد زیادی سینما در این مدت ساخته شده است که در این دوره 8 ساله توجه ویژه‌ای نیز به حوزه سلامت، مدارس و سرای محلات شده است و در واقع رویکرد شهرداری در این زمینه رویکرد اجتماعی و فرهنگی بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: امروزه رقبای سیاسی و کاری بنده که همه آنها برای بنده محترمند تأیید می‌کنند که در جنوب شهر تحولات خوبی صورت گرفته است و با 10 سال قبل قیاس نیست ضمن اینکه در عین حال به شمال شهر تهران نیز توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: در تاریخ شهرداری تهران بیش از 58 شهردار تغییر کرده است که عمر هر شهردار کمتر از 2 سال بوده است و در واقع این جابه‌جایی‌ها لطمه به شهر تهران می‌زند.

قالیباف گفت: از اینکه فرصت پیدا شده پس از دو دوره 4 ساله در یک دوره جدید دیگر 4 سال توفیق خدمت داشته باشم خدا را شاکرم ضمن اینکه در حال حاضر و با توجه به اقدامات گذشته شهرداری بسترهای یک جهش بزرگ در تهران فراهم شده است.

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران در دوره جدید خودش براساس برنامه تدوین شده حرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در 4 سال آینده شاهد یک جهش بزرگ در حوزه توسعه اجتماعی، رشد و تعالی برای شهر تهران خواهیم بود.

قالیباف افزود:‌ بنده یک برنامه مدون را در 10 محور تقدیم اعضای شورای شهر کردم که این برنامه مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفت که امیدواریم با تدبیر و با حمایت شورای شهر این برنامه‌ها را اجرا کنیم و بتوانیم یک جامعه انسانی‌تر و اسلامی‌تر را داشته باشیم.

شهردار تهران در خصوص اولویت‌های شهرداری تهران نیز گفت: برنامه‌محوری یکی از اولویت‌های شهرداری در این دوره خواهد بود و اولویت بنده تدوین یک برنامه عملیاتی و ارسال آن به شورای شهر است که امیدواریم پس از تصویب برنامه اشاره شده از سوی شورای شهر و مجلس شورای اسلامی این برنامه از سال 93 تا 97 و در یک فاصله زمانی 4 ساله اجرا شود.

وی گفت: اولویت بعدی بنده لایحه جامعه مدیریت یکپارچه شهری و ارسال آن به شورای شهر است که این لایحه در 313 ماده تنظیم شده است که برای تدوین این لایحه از نفرات مختلف کارشناسان و اعضای کمیسیون‌های مختلف مجلس استفاده شده است.

قالیباف اضافه کرد: اساس کار بنده ارزش‌گذاری است و شیوه کار بنده نیز مبنی بر ارزش‌گذاری و یک مدیریت جهادی است به طوری که مدیریت جهادی مشخصات خود را دارد و در آن دغدغه دینی، انسانیت، آزادگی و حرمت شهروندان مبنای آن است.

وی افزود: هم‌اکنون قبیله‌گرایی و سیاست‌زدگی معنی ندارد ضمن اینکه در مدیریت جهادی توجه به تخصص، علم‌گرایی و خرد جمعی مورد نظر است.

شهردار تهران تصریح کرد: بنده آمادگی همکاری خود را با اعضای 31 نفره شورای شهر را اعلام می‌کنم و به دور از هر گونه نگاه سیاسی آماده همکاری با یکدیگر هستیم.

قالیباف افزود: شهرداری تهران آمادگی هر نوع همکاری را با دولت جناب آقای روحانی دارد و مطمئن هستم شهرداری می‌تواند تعامل خوبی را با دولت داشته باشد و تعامل جدی را دولت و شهرداری با یکدیگر داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در طی 4 سال آینده نظارت بر شهرداری تهران به چه شکل خواهد بود، گفت: در این دوره رقابتی بسیار زیبا، گرم و جدی صورت گرفت و مبنای رقابت کار و خدمت به مردم بوده است و این هدف از امروز آغاز شده است.

شهردار تهران درباره انتشار بعضی از مطالب خاطرنشان کرد:‌ در روزهای گذشته عنوان کردند آیا شهرداری تهران نظارت‌پذیر است یا خیر و یا اینکه تهران به شهری کارگاهی تبدیل شده است؛ آیا در گذشته فرهنگ نظارت‌پذیری در شهرداری تهران حاکم بوده است؟ تا قبل از شورای اسلامی در دهه 70 شهرداری یک نفره تصمیم‌گیری می‌کرد و وزارت کشور نیز در آن سال‌ها یک نظارت خطی بر شهرداری داشته است.

قالیباف ادامه داد: تا سال 82 هیچ نظارت مالی به صورت حسابرسی از شهرداری تهران صورت نگرفته است.

وی به انحلال شورای اول اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که در شهر تهران افتاد این بود که در 8 سال گذشته نمایندگان مردم در شورای شهر بر شهرداری تهران نظارت می‌کردند و این نشان می‌دهد که شهرداری در سال‌های گذشته نظارت‌پذیر بوده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها هرچقدر بیشتر باشد عملکرد بهتر است، گفت: این فرصت در شورای شهر فراهم شده است که اعضای این شورا تمام فعالیت‌ها را به صورت آنلاین ببینند و این فرصت در سال‌های گذشته نبود.

قالیباف گفت: هنر یک مدیر موفق این است که براساس قانون عمل کند.

شهردار تهران گفت: نظارت‌ها هرچقدر عمیق‌تر و متوالی‌ باشد بهتر است و امیدواریم برای تمامی شهرداری‌ها که یک نهاد مردمی محسوب می‌شوند نظارت‌ها اعمال شود تا مردم مطمئن شوند از پول آنها به بهترین شکل استفاده می‌شود.

وی درباره پروژه‌های شهرداری تهران گفت: بنا بود تا پایان این دوره پروژه نیمه‌تمامی در شهر تهران نباشد تنها پروژه‌ای که در چند هفته آینده به بهره‌بردرای می‌رسد پروژه پل صدر است که افتخار جامعه مهندسی محسوب می شود.

قالیباف همچنین به دلیل اینکه برنامه‌هایش برای سال 93 تا 97 هنوز به شورای شهر ارائه نشده و اعضای شورا این برنامه‌ها را تأیید نکرده‌اند از اعلام برنامه‌های خود صرف‌نظر کرد.

شهردار تهران به حمل‌ونقل شهری اشاره کرد و گفت: خط 3 متروی تهران به طول 27 کیلومتر در مهرماه افتتاح می‌شود و این خط از جنوبی‌ترین قسمت تهران تا مصلی است که یک میلیون مسافر را در روز جابه‌جا می‌کند.

وی ادامه داد: تا خرداد سال آینده 17 کیلومتر باقی مانده این خط نیز افتتاح می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه حداقل سالی 15 کیلومتر مترو به شهر تهران اضافه می‌شود، گفت: متروی فرودگاه امام به شهر تهران نیز امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تهران گفت: تهران در حال حاضر 165 کیلومتر مترو دارد که تا پایان این دوره به 230 کیلومتر خواهد رسید.

در ادامه این گفت‌وگوی خبری قالیباف به 10 محور از برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: مدیریت منابع انسانی، توسعه اجتماعی و فرهنگی، شهری با هویت ایرانی و اسلامی، شهری با عملکرد ملی و جهانی، شهری پاک، توجه به خدمات شهری، شهرسازی بر مبنای معماری اسلامی و اقتصاد شهری مدرن از برنامه‌های بنده در چهار سال آینده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز