خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بخشی از پول نظام سلامت در مسکن مهر هزینه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۳۸

۱۵۰۰ تخت "آی سی یو" کم داریم این در حالی است که سالانه ۵۰۰ تخت آی سی یو نیاز داریم که این علاوه بر کمبودهایی است که در زمینه تجهیزات و آمبولانس وجود دارد.

ایلنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۰ – ۱۱ هزار میلیارد تومان از پولهای سلامت در جاهای دیگر هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "قاضی‌زاده هاشمی" در مراسم آیین افتتاح مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان و ۵۱ پروژه بزرگ بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ تخت "آی سی یو" کم داریم این در حالی است که سالانه ۵۰۰ تخت آی سی یو نیاز داریم که این علاوه بر کمبودهایی است که در زمینه تجهیزات و آمبولانس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در همه بخش‌های سلامت در زمینه بودجه و امکانات خیلی عقب هستیم افزود: حرف کلی ما این است که سهممان از تولید ناخالص ملی خیلی خیلی کم است و قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.

وزیر بهداشت با ابراز تأسف از اینکه بخشی از پولهای نظام سلامت در جای دیگری همچون مسکن مهر هزینه شده است افزود: ۱۰ - ۱۱ هزار میلیارد تومان از پولهای سلامت در بخشهای دیگر هزینه شده است.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور از جمله فرسودگی تجهیزات و عقب افتادن حقوق پرسنل اشاره کرد و افزود: امیدواریم معاونان زمینه‌ای را برای حضور خیرین در این حوزه بیش از پیش فراهم کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی طب اورژانس در کشور تصریح کرد: اگر چه سرعت در تربیت دستیار خیلی کند است اما امیدواریم آینده خوبی داشته باشد.

وی در خاتمه با ابراز امیدواری از اینکه رتبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظر کیفی ارتقای بیشتری پیدا کند افزود: همچنین امیدوارم در امر پژوهش شاهد بهترین پژوهش‌ها و مقالات و دستاورد‌ها در کل کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز