خبرگزاری کار ایران

علوی تبار در جمع اصلاح طلبان اصفهان:

باید یأس و ناامیدی را از مردم دور كنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۶۰

باید سعی کنیم جنبش اجتماعی را تقویت کرده و یاس و ناامیدی را از مردم دور کنیم/ما به دنبال پاک کردن هیچ کس از صفحه روزگار نیستیم/دچار بحران سرمایه گذاری اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم به یکدیگر شده‌ایم.

ایلنا: استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ما به دنبال پاک کردن هیچ کس از صفحه روزگار نیستیم، گفت: توزیع قدرت سیاسی باید به اندازه وزن اجتماعی نهادهای مدنی و احزاب باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا علوی تبار در جمع اصلاح طلبانی که شامگاه روز گذشته (یکشنبه ۱۷ شهریورماه) در سالن همایش‌های هلال احمر اصفهان گردآمده بودند، گفت: دلیلی برای حذف دیگران نیست، طرف مقابل ما هم ایرانی هستند و نباید شعار حذف آن‌ها را سر دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز اصلاح طلبان در کشور قدرت بزرگی هستند، ادامه داد: با این حال قدرت برای همه است، البته ما با هم از لحاظ تفكر و سلیقه متفاوت هستیم اما می‌توانیم با یکدیگر زندگی کنیم و شعار آزادی در اندیشه، منطق در گفتگو و قانون در عمل همیشه باید مد نظرمان باشد.

این استاد دانشگاه، جامعه‌شناس و تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: قانون بد بهتر از بی‌قانونی است، زیرا در قانون بد تکلیف‌ها روشن است.

وی با اشاره به وجود مشكل در جامعه، گفت: مشکل اصلی مساله اشتغال است، وقتی بودجه‌ها عمدتا صرف هزینه‌های جاری می‌شود، دیگر جایی برای سرمایه گذاری نمی‌ماند.

علوی تبار هشدار داد: ما دچار بحران سرمایه گذاری اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم به یکدیگر شده‌ایم و نوعی لذت گرایی خود محور در کشور ایجاد شده که همه می‌خواهند پایشان را روی یکدیگر گذاشته و پیش بروند.

وی ریشه بسیاری از مشکلات را در جامعه دانست و افزود: جامعه باید خود مشکلات را حل کند نه اینکه به گردن حکومت بیاندازد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مردم باید تلاش خود را ۲۰ برابر کنند تا اوضاع اصلاح شود و بهبود یابد. همچنین باید نهادهای مدنی را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات سال ۹۲ نباید ما را نسبت به تقویت جنبش‌های مدنی بی‌توجه کند، گفت: دوره اصلاحات دوره‌ای بود که بهبود خواهی و جنبش حکومتی را با هم همراه کرد و امروز هم زمینه آماده می‌شود که جنبش بهبود خواهی و جنبش حکومتی تقویت شود.

استاد دانشگاه تهران اصلاح طلبان را از نظر گرایش به دو گروه تقسیم کرد و گفت: گروه اول به تقویت جنبش حکومتی و گروه دیگر به جنبش اجتماعی می‌اندیشند اما همه باید به احزاب موجود کمک کنند تا به نوسازی جنبش اجتماعی بپردازیم همچنین باید کاری کنیم همه با افتخار از حزبی بودن سخن بگویند نه غیر حزبی بودن را افتخار بدانند.

وی خواستار تلاش برای پیشرفت جنبش اجتماعی شد و افزود: فقط حضور افراد در دولت کافی نیست باید سعی کنیم جنبش اجتماعی را تقویت کرده و یاس و ناامیدی را از مردم دور کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز