خبرگزاری کار ایران

گالری آریا دومین کارگاه مجسمه سازی را به گیلان برد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۶

از ۱۵ شهوریور ماه کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی در فضایی به مساحت ۸۵ هکتار در روستای چولاب بین آستانه اشرفیه و لاهیجان توسط محمد حسین عماد و ۱۰ هنرمند مجسمه ساز آغاز شده است.

ایلنا: محمدحسین‌عماد در دومین کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی که به ابتکار گالری آریا برپا شده و به مجسمه سازی با چوب اختصاص دارد، با حضور ۱۰ هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی در گیلان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، از ۱۵ شهوریور ماه کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی در فضایی به مساحت ۸۵ هکتار در روستای چولاب بین آستانه اشرفیه و لاهیجان توسط محمد حسین عماد و ۱۰ هنرمند مجسمه ساز آغاز شد که کار ساخت مجسمه چوبی در اندازه ۱۴۰ در ۶۰ را به شکل کارگاهی آغاز کردند. این کارگاه به همت گالری آریا برپا شده و دومین تجربه کارگاهی مجسمه سازی این گالری به حساب می‌آید. پیش از این اولین دوره این کارگاه‌ها با سنگ و توسط لوکا مارووینو مجسمه‌ساز ایتالیایی با هدف آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان ایرانی در مجسمه‌سازی با سنگ، در کارخانه «سبا سنگ» برگزار شد. در این کارگاه ۱۶ هنرمند مجسمه‌ساز با تجربیات لوکا مارووینو در این زمینه آشنا شدند.

آریا اقبال، مدیر گالری آریا در این باره گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم دوره‌های آموزشی مجسمه سازی را به شکل کارگاهی برگزار کنیم اولین دوره را با سنگ در کارخانه سنگ برگزار کردیم و دومین کارگاه با توجه به اینکه متریالش چوب انتخاب شد تصمیم گرفتیم آن را به محیطی طبیعی ببریم. آقای عماد نیز به دلیل تبحری که در زمینه کار با چوب دارند انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در این پروژه بنیاد هنری ژوان با ما همکاری دارد و کماکان سازمان زیباسازی تهران ابزار را در اختیارمان قرار دادند.

این کارگاه با توجه به نبود مراکز آموزش آکادمیک و همچنین نبود کارگاه‌های تخصصی مجسمه‌سازی، توسط آموزشگاه هنرهای تجسمی (گالری آریا) با هدف آشنایی هرچه بیشتر مجسمه‌سازان با متریال چوب برپا شده است. این کارگاه در ۱۰ روز و ۸۰ ساعت آموزشی در باغی بزرگ در گیلان دایر خواهد بود.

براساس فراخوانی که گالری آریا داده بود ۱۰ داوطلب انتخاب شدند که در این کارگاه هر کدام یک مجسمه چوبی در اندازه ۱۴۰ در ۶۰ می‌سازند و همزمان نکات آموزشی درباره نحوه ساخت مجسمه را آموزش می‌بینند.

قرار است این آثار نیز همانند مجسمه‌های ساخته شده با سنگ در باغی کنار یکدیگر قرار بگیرند و علاقمندان بتوانند نمونه اثار ساخته شده در کارگاه‌ها را ببینند.

محمدحسین عماد؛ هنر را به صورت تجربی و با نقاشی آغاز کرد. عماد، سال‌های زیادی است که به مجسمه‌سازی می‌پردازد. شرکت در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی و شرکت در چندین سمپوزیوم از جمله فعالیت‌های این هنرمند هستند. در عین حال که همواره در امر آموزش مجسمه سازی نیز فعال بوده است. محمدحسین عماد، مجسمه‌سازی است که مجسمه‌هایش تجربه‌ای از مواجهه با پدیده را بی‌آنکه به شکل یا سطح آن اشاره می‌شود، منعکس می‌کند.

اهمیت برپایی این کارگاه تخضصی در این است که تجربه مجسمه سازی با چوب، موانع بسیاری را بر سر راه هنرمند قرار می‌دهد و خصوصا اینکه برپایی این نمایشگاه در فضای طبیعی زمینه ساز بروز خلاقیت هنرمندان می‌شود. اینک با برپایی دومین کارگاه مبتکرانه از سوی گالری آریا این امیدواری بیشتر می‌شود تا در کنار متریال‌هایی چون برنز، آهن، خمیر کاغذ، سنگ، کار با متریال چوب که یکی از متریالهایی است که در کشور ما به وفور یافت می‌شود از تکنیکی نیز رشد کرده و با همکاری نهادهایی نظیر سازمان زیباسازی شهرداری تهران زمینه‌های استفاده از مجسمه‌های چوبی در مبلمان شهری فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز