خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره شعر «رضوان» در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۰

این جشنواره با اقبال بی نظیر شاعران مواجه شد كه100 اثر از 30 شاعر شهرهای مشهد، نیشابور و شهرهای اقماری به دست ما رسید كه پس از داوری توسط قاسم رضادوست، علیرضا نیرآبادی و علی حصاری 8 نفر شاعر برتر انتخاب شدند.

ایلنا: همزمان با ایام دهه کرامت یازدهمین جشنواره شعر «رضوان» رضوی نیشابور با حضور پرشور مردم فرهنگ دوست این شهر با معرفی برگزیدگان در تالارادیب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رمضانعلی بیات مسوول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران باعث تحولات بنیادین در حوزه ادبیات شد که ادبیات رضوی با آن متولد شد که دو اصل را با خود به وجود آورد.

وی تصریح کرد: هدف این ادبیات رساندن پیام ائمه اطهار «ع» به‌ویژه ولی نعمت ما خراسانی‌ها، حضرت امام رضا «ع» با زبان هنر به تمام ایرانیان و جهانیان بود و پیام آن که وقایع، اخبار و مفاهیم والای دوران زندگانی و پس از شهادت ائمه اطهار «ع» را با زبان شعر در تاریخ به ثبت رساند.

وی گفت: شاعران و مردم نیشابور در شعر و ادب بی‌نظیرند و برپایی چنین نشست‌ها و جلسات باشکوه و مستمری در کمتر شهری اتفاق می‌افتد که با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف به سرانجام برسد و ما خرسندیم که در میان شما اهالی شعر و شعور هستم.

عباس کرخی دبیر یازدهمین جشنواره شعر رضوان نیز اعلام کرد: این جشنواره با اقبال بی‌نظیر شاعران مواجه شد که ۱۰۰ اثر از ۳۰ شاعر شهرهای مشهد، نیشابور و شهرهای اقماری به دست ما رسید که پس از داوری توسط قاسم رضادوست، علیرضا نیرآبادی و علی حصاری ۸ نفر شاعر بر‌تر انتخاب شدند.

وی افزود: هشت شاعر برگزیده عبارتند از: مریم عمارلو، عفت خادمی، معصومه سادات شاکری، ملیحه سادات قاضی، نرگس کرخی، مهدیه عابدی، مرضیه بیگم حسینی و فرشته خانلقی که پس از داوری آثار انتخاب شدند و از دو دانش آموز مقطع ابتدایی برگزیده: سید هاشم ثنایی‌نژاد ومریم دهنو خلجی که در خوانش شعر توانایی ویژه دارند تقدیر شد.

کرخی یادآور شد: این جشنواره و شب شعر با اهتمام اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و انجمن‌های ادبی و همکاری معاونت استانداری و فرمانداری، شهرداری، مدیریت آموزش و پرورش، کانون فرهنگی و هنری مساجد و کانون تخصصی شعر وادبیات کربلا نیشابور برگزار شد.

شایان ذکر است در این مراسم شاعران برگزیده به شعر خوانی پرداخته و با اهدای لوح تقدیر و هدیه از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز