خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفتگو با ایلنا:

پروژه‌های کلان در کرمانشاه به پیمانکاران ناکارآمد سپرده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۳۱

بسیاری از پروژه‌های مهم و کلان در استان کرمانشاه به پیمانکاران ناکارآمد و تازه کار سپرده شده است که این رویه باید هرچه سریعتر اصلاح شود.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: باید به دور از هرگونه حب و بغض و مسایل جناحی مسئولان شایسته را در مدیریت‌های کلان کرمانشاه به کار بگیریم.

خسرو زرافشانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: متاسفانه این استان به خصوص شهر کرمانشاه دچار مشکلات عدیده بسیاری است که باید با همراهی و همکاری مردم و مسئولان این معضلات در اسرع وقت برداشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر کرمانشاه، چهره آن را آزار می‌دهد که بنده در جای خود به عنوان یکی از خدمتگزاران این مردم قدر‌شناس، تذکرات لازم را می‌دهم.

زرافشانی تاکید کرد: متاسفانه مسایل فرهنگی، به ویژه مسایل گردشگری در شهر کرمانشاه و این استان که از پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است، مهجور مانده است. لذا همه به ویژه رسانه‌ها که به عنوان رکن چهارم دموکراسی در یک جامعه محسوب می‌شوند، وظیفه دارند در این باره اطلاع‌رسانی کنند و نقاط ضعف مدیران و ساختار‌ها را بیان کنند.

رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: برای اشراف و نیز اطلاع رسانی از عملکرد و برنامه شورای اسلامی شهر کرمانشاه، بنا داریم که مشاور رسانه‌ای انتخاب کنیم که گزینه این طرح نیز مورد نظر بنده است و به زودی مشاور رسانه‌ای شورای اسلامی شهر کرمانشاه معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امور شهری و عمرانی باید به افراد متخصص واگذار شود، گفت: متاسفانه بسیاری از پروژه‌های مهم و کلان در استان کرمانشاه به پیمانکاران ناکارآمد و تازه کار سپرده شده است که این رویه باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود و از پیمانکارانی استفاده کنیم که هم از یک سو باعث اتلاف و پرت سرمایه و منابع مالی نشوند و هم طرح‌ها و پروژه‌ها را به بهترین و سریع‌ترین زمان ممکن تحویل دهند.

زرافشانی بیان داشت: چندی پیش به یکی از پیمانکاران مشغول در طرح خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی به علت عدم دقت در انجام کار، تذکر دادم که متاسفانه وی به جای پذیرفتن این انتقاد و رفع موارد ضعف کار خود به بنده می‌گوید که بروید موضوع اختلاس ۳ هزار میلیاردی را حل کنید. بنده به این دوست گرامی می‌گویم که دلیل ندارد اگر در جایی اختلاس انجام گرفت، شما هم در انجام کار خود کوتاهی و تساهل کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ادامه مردم و نوع نگاه آنان را از عوامل توسعه یافتگی جامعه عنوان کرد و گفت: مردم باید پیگیر امور باشند و حل و فصل مسایل کلان و ریز استان را از وظایف یک شهروند بدانند و از مسئولین، مسئولیت بخواهند و همیشه به عنوان ناظر بر عملکرد مسئولان و مدیران ایفای نقش کنند.

وی افزود: برخی از استان‌های کشور، همانند اصفهان، یزد، کرمان و... از نظر توسعه یافتگی نسبت به کرمانشاه وضعیت بسیار مطلوب‌تر و بهتری دارند که این را باید نشات گرفته از پیگیری و دقت مردم و شهروندان این استان‌ها دانست.

زرافشانی گفت: چرا باید در استان کرمانشاه که هم از نظر جغرافیایی و هم اقتصادی موقعیت بسیار ویژه و ممتازی در کشور دارد، این همه فقر و محرومیت جاری باشد؟

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان استانی، تاکید کرد: بنده منکر این نیستم که کاری در استان کرمانشاه توسط دولت و مسئولان انجام نشده است، ولی باید اذعان کرد که این مقدار کار انجام شده به هیچ وجه در شان مردم کرمانشاه نیست و تاکنون نتوانسته است استان را به جایگاه واقعی خود برساند که یکی از علت‌های این نقصان را باید عدم پیگیر بودن مردم کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: برای مثال چندین سال است که موضوع تعریض خیابان مدرس در دستور کار قرار دارد، ولی این طرح به کندی انجام می‌شود و سالیان سال است که مردم کرمانشاه منتظر و مترصد پایان این طرح کلیدی در قلب شهر هستند.

زرافشانی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات امروزه این شهر را درگیر خود کرده است، گفت: باید همه با همدلی و برادری و بدون هرگونه حب و بعض سیاسی، فرهنگی و مذهبی به این مشکلات پایان دهیم و مسئولان وظیفه دارند در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها، اولویت‌ها را مدنظر داشته باشند و خود را از سیاست‌زدگی و جناح بازی دور نگه دارند.

وی نقش شوراهای اسلامی در توسعه شهر و روستا را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: طبق قانونی اساسی شوراهای اسلامی دارای وظایف و جایگاه بسیار وسیعی هستند و می‌توانند در صورت عملکرد خوب، باعث توسعه یافتگی و عمران شوند و این نقش و جایگاه تا حدی والاست که حتی شوراهای اسلامی می‌توانند در ارائه طرح‌های کلان کشوری و نیز انتخاب نمایندگان و... نقش اساسی ایفا کنند.

زرافشانی تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید به دور از مسایل سیاسی و سیاست زدگی رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کند و تنها به فکر رفع و رجوع مشکلات مردم حوزه خود باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم دفاع قرار داشت، به نحوی که باید گفت جنگ در این استان آغاز و نقطه پایانی آن هم در کرمانشاه و عملیات مرصاد بود، ولی باز می‌بینیم که هنوز آثار و زخم سال‌های جنگ بر پیشانی آن نقشه بسته است و مردمش با بسیاری از مشکلات عمده دست و پنجه نرم می‌کنند.

زرافشانی، ولایتمداری و تدین را ویژگی بارز مردم کرمانشاه عنوان کرد و ادامه داد: این استان از قدیم‌الایام دروازه دین کشور بوده است و بسیاری از علما و بزرگان دین و انقلاب در کرمانشاه رشد و نمو یافته‌اند، پس بی‌توجهی به استان و مشکلاتش از سوی مسئولان قابل پذیرش نیست.

وی گفت: چرا مطبوعات و رسانه‌های ما آن طور که باید و شاید جسارت ندارند و مسایل و مشکلات جامعه را بیان نمی‌کنند؟! مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران در انعکاس مشکلات و نارسایی‌ها وظیفه‌ای بسیار مهم و حساس بر عهده دارند. هرجا ضعفی باشد، باید بدون بزرگنمایی و سنگ‌اندازی آن را بیان و تفسیر کنند، زیرا شما اهل رسانه نماینده قانونی و به‌حق مردم هستید.

رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: البته انتقاد با تخریب بسیار متفاوت است؛ یعنی رسانه‌ها وظیفه دارند که نسبت به بیان مسایل و مشکلات و نیز اطلاع‌رسانی در زمینه کارهای مثبت انجام گرفته نقشی بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی داشته باشند و خدایی ناکرده به ناحق و از روی شایعات بی‌اساس موضوع را در جامعه تعمیم ندهند که بی‌شک این موارد می‌توانند لطمات بسیار جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد کنند.

وی وظیفه شورا را نظارت و نیز هماهنگی با شهرداری عنوان کرد و گفت: ما برای جابجایی مسئولان و مدیران نیامده‌ایم، ما حامی مدیران موفق و مردمی هستیم. بحث شهردار کرمانشاه هم موضوعی است که دستور کار داریم. مهندس پیمان قربانی در این چند سال عملکرد بسیار خوبی داشته است و بی‌شک ایشان همچنان به عنوان شهردار کرمانشاه انجام وظیفه خواهند کرد، با این وجود از شهردار کرمانشاه می‌خواهیم که با همکاری مدیریت ارشد استان سرعت خاصی به انجام پروژه‌ها در شهر ببخشد و با دیدی ویژه و اورژانسی به طرح‌ها و پروژه‌های در حال انجام در کرمانشاه نگاه کنند.

وی ایجاد مراکز و کانون‌های فرهنگی را یکی از وظایف شورا‌ها عنوان کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای ایجاد کانون و مراکز فرهنگی و هنری در سطح شهر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

زرافشانی بیان داشت: متاسفانه در ادوار گذشته شورای اسلامی شهر کرمانشاه منحل شد که این امر صدمات بسیاری به شهر کرمانشاه و توسعه‌یافتگی آن وارد کرد و بازهم جا دارد از بی‌تفاوتی مردم و شهروندان در این امر گلایه کنم؛ زیرا برخی از همشهریان بار‌ها به بنده و دیگر اعضای شورا شهر در این رابطه طعنه می‌زدند. آیا این دست از شهروندان آگاه نبودند که در زمان انحلال شورا بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها در سطح شهر خوابید و عملآ از پیمانکاران غیربومی برای انجام امور استفاده شد؟

وی گفت: بنده و سایر همکاران به عنوان نمایندگان و منتخبان مردم در شورای اسلامی خدمت خواهیم کرد و به دیده منت پذیرای هر گونه انتقاد از سوی دلسوزان شهر و استان هستیم. با یاری خداوند و وجود اشراف کامل همکاران بر معضلات و مشکلات شهر، به دنبال رفع سریع آن‌ها هستیم.

زرافشانی تغییر کمی در تعداد اعضای شورای شهر را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه و نیز تعدد آرا و سلایق بی‌شک می‌توانیم شاهد شورایی کارآمد و متخصص در کرمانشاه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در بیان برخی از برنامه این دوره از شورا، گفت: شورای اسلامی شهر کرمانشاه و اعضای آن پیگیر مطالبات حقه مردم و رفع مشکلات هستند و در صورت وجود هر مشکل و کم کاری از سوی مسئولان و حتی نزدیکان به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و دیگر اینکه از مردم توقع داریم که از شورای اسلامی انجام کارهای غیرقانونی و فراقانونی را نخواهند.

زرافشانی در پایان با اشاره به اینکه بنده نه در گذشته و نه در این دوره هیچ گونه حقوق و مزایایی از شورا نگرفته و نخواهم گرفت، گفت: بنده هیچ مشکل مالی ندارم و خداوند را شاکرم که به بنده تمکن مالی داده است و در اینجا اعلام می‌دارم که تنها علت حضور در شورای اسلامی شهر در این دوره، خدمت به مردم فهیم و دوست داشتنی کرمانشاه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز