خبرگزاری کار ایران

والیبال قهرمانی جوانان جهان-آنکارا؛

جوانان ایران پنجم شدند/ناداوری ترک‌ها کارساز نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۷۰

جوانان والیبالیست ایرانی که به هیچ عنوان نمی‌خواستند نتیجه بازی در ست پنجم مشخص شود نهایت سعی خود را برای کاهش اشتباهات فردی در زمان زدن سرویس و دفاع روی تور به کار گرفتند

تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین بازی از هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان توانست با نتیجه 3 بر یک تیم ملی کشور میزبان را از پیش روی خود بردارد و جایگاه پنجمی این رقابتها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایلنا، ترکیب تیم ملی ایران را در این دیدار، مصطفی باقری(پاسور)، جواد حسین آبادی(قطر پاسور)، آرش تقوی، میلاد عبادی پور (دریافت کننده قدرتی)، امیر علی فتحعلی،محمد فلاح(دفاع وسط)، ابوالفضل قلی پور(لیبرو) تشکیل دادند. این بازی را محمد زروگ از الجزایر به عنوان سر داور و کول کوین از آمریکا به عنوان داور دوم سوت می زنند.

در ست نخست بازی طبق گفته فرهاد نفرزاده دریافت خوب و دفاع روی تور مستحکم در دستور کار ملی پوشان قرار گرفته بود. وقت استارحت فنی نخست این ست با امتیاز 7 بر 8 به نفع تیم ایران رقم خورد. بازی تیم‌های ایران و ترکیه در شرایطی دنبال شد که بازیکنان ترکیه عزم خود را برای پنجم شدن جزم کرده بودند. قضاوت ناعادلانه سرداور در این دیدار محسوس و مشهود بود و این امر باعث شد تا ست نخست با پوئن 25 بر 19 به نفع میزبان رقم بخورد.

در ست دوم بازی ترکیب تیم ملی ایران با تغییراتی همراه بود به طوری که نفرزاده در این ست از قاسم کارخانه و حمید حمودی به جای آرش تقوی و مصطفی باقری استفاده کرد. دریافت خوب ملی‌پوشان با وجود ناداوری‌های انجام شده تیم ملی کشورمان نتیجه وقت استراحت فنی اول را 7 بر 8 به نفع خود رقم زد.

ملی‌پوشان کشورمان که نمی‌خواستند در این دیدار مغلوب ناداوری شرایط عجیب و غریب سالن محل برگزاری شوند با اسپک‌ها و دفاع مستحکم خود توانستند وقت استراحت فنی دوم را نیز با امتیاز 16 بر 14 به نغع خود رقم بزنند. سرویس‌های قدرتمند جوانان ملی‌پوش کشورمان دریافت تیم ترکیه را از کار انداخت و خط حمله این تیم توانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. داور بازی در پوئن 21 بر 19 ست دوم به خاطر سر خوردن یکی از بازیکنان تیم ترکیه برای دقایقی بازی را متوقف کرد. سرداور الجزایری این بازی خطاهای محرض و اوت‌های تیم ترکیه به طور محسوسی نادیده گرفت. در این ست شاگردان فرهاد نفرزاده با وجود تمام ناداوری‌ها با نتیجه 25بر 21 بازی را به نفع خود خاتمه دادند.

در ست سوم ترکیب تیم ملی ایران را حمید حمودی، جواد حسین آبادی، آرش تقوی، میلاد عبادی پور، امیر علی فتحعلی،محمد فلاح، ابوالفضل قلی پور تشکیل دادند. بازیکنان تیم ملی جوانان کشورمان که برای برد تیم میزبان مصمم بودند تمام تلاش خود را به منظور کسب امتیاز از تیم ملی ترکیه به کار گرفتند. نفرزاده با 2 تعویض خود در امتیاز مساوی 7 به دنبال برتری در وقت استراحت فنی اول این ست بود که خوشبختانه جواب داد و با نتیجه 7 بر 8 تیم ایران امتیاز برتری را از آن خود کرد. سرخ‌پوشان ایرانی که در این دیدار علاوه بر برتری بر تیم حریف از نظر فنی باید بر مسائل حاشیه‌ای و جو سالن نیز غلبه می‌کردند در این ست کار دشواری را پیش روی داشتند، با وجود چنین شرایطی توانستند وقت استراحت فنی دوم را هم با امتیاز 16 بر 13 به نفع خود رقم بزنند.

کمک سرداور مسابقه به تیم ملی ترکیه برای برد در این بازی تا حدی بود که خطای 8 ثانیه سرویس را برای تیم ملی ایران لحاظ کرده و یک امتیاز به میزبان داد. خط دفاعی تیم ایران در برابر حملات سفیدپوشان تیم ترکیه عملکرد بسیار خوبی داشت و توانستند این ست را نیز با نتیجه 25 بر 18 به نفع خود به پایان رسانند.

در ست سوم بازی ترکیب تیم ایران را مصطفی باقری، جواد حسین‌آبادی، آرش تقوی، میلاد عبادی پور، امیر علی فتحعلی، محمد فلاح و ابوالفضل قلی‌پور تشکیل دادند. در این ست هم بازیکنان تیم ایران قدرتمندانه مقابل تیم میزبان صف آرایی کردند. چهره خندان فرهاد نفرزاده سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان باعث می شد تا شاگردانش با شرایط روحی بهتری بازی را دنبال کنند.

بازیکنان تیم ملی ترکیه که نمی‌خواستند در این ست نتیجه را به تیم ایران واگذار کنند سعی داشتند مقابل حملات تیم ایران دفاع خوبی داشته باشند همین امر موجب پایاپای بودن امتیازت 2 تیم شد اما سرخ‌پوشان کشورمان با بهره گیری از تمرکز بالا توانستند تاکتیک حریف را شناسایی و مانع از امتیاز آوری آنها شده و وقت استراحت فنی اول این ست را با امتیاز 8 بر 6 به نفع خود رقم زدند.

جوانان والیبالیست ایرانی که به هیچ عنوان نمی‌خواستند نتیجه بازی در ست پنجم مشخص شود نهایت سعی خود را برای کاهش اشتباهات فردی در زمان زدن سرویس و دفاع روی تور به کار گرفتند و وقت استراحت فنی دوم را با پوئن 16 بر 10 به پایان رساندند.
حسین آبادی کاپیتان تیم ملی کشورمان که به عملکرد داور در برخی پوئن‌ها معترض بود از سوی سرمربی تیم به آرامش و سکوت دعوت شد تا نظم و آرامش دیگر بازیکنان تیم برهم نریزد.

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان توانست با بهره گیری از حملات تلفیقی از نقاط ضعف حریف نهایت بهره برداری را داشته باشد و باوجود تمامی مسائل حاشیه‌ای که کشور میزبان در این بازی داشت این ست را با نتیجه 25 بر 18 میزبان را شکست داد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز