خبرگزاری کار ایران

توصیه عراقچی به افخم:

تولد هیچ نوزادی را تبریک نگویید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۳

کار دیپلمات بدون کار خبرنگار کامل نیست/می‌توانم شهادت بدهم که اگر وی خانم هم نبود بهترین گزینه برای سخنگوی وزارت امور خارجه محسوب می‌شد.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: به خانم افخم نصیحت می‌کنم که تولد هیچ نوزادی را تبریک نگوید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عراقچی در مراسم تودیع و معارفه سخنگوی جدید این وزارت خانه ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق عنوان کرد: من از دوستان خواهش کردم که در ابتدای جلسه صحبت کنم چرا که این مراسم درواقع تودیع و معارفه آقای مهمانپرست وخانم افخم است چرا که آقای مهمانپرست ظرف حدود سه سال وظیفه سخنگویی و ریاست دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه را برعهده داشته است و من تنها در دوره انتقالی ۴ ماهه انجام وظیفه کرده‌ام که این توفیقی بود که خدا را برای آن شاکرم که توانستم این تجربه را در وزارت امور خارجه داشته باشم.

وی با بیان اینکه من پیش از این تجربه رسانه‌ای نداشتم، گفت: با ارتباطی که با رسانه‌ها داشتم دید جدیدی برای من ایجاد شد. بیشتر به این مسئله پی بردم که اهمیت کار رسانه‌ها در سیاست خارجی چه میزان است و چگونه این دو می‌تواند مکمل یکدیگر باشد.من متوجه شدم که در پیشرفت وزارتخانه، کار دیپلمات بدون کار خبرنگار کامل نیست و این دو با یکدیگر متناسب است.

وی ادامه داد: در کنسولگری ما در مزار شریف ۸ دیپلمات به شهادت رسیدند و در کنار آن‌ها یک خبرنگار نیز حضور داشت که این نشان می‌دهد که سیاست خارجی و رسانه همراه همیشگی یکدیگرند و دیپلماسی رسانه‌ای اهمیت بالایی دارد و می‌تواند در سیاست خارجی نقش مهمی ایفا کند.

عراقچی با تشکر از زحمات مهمانپرست عنوان کرد: در این دوره وی به خوبی انجام وظیفه کرد. به خانم افخم نیز تبریک می‌گوییم که این مسئولیت بزرگ در وزارت امور خارجه را عهده دار می‌شود. اولین سخنگوی خانم بودن نقطه عطفی در وزارت خارجه جمهوری اسلامی است.وقتی گفته می‌شود اولین سخنگوی خانم شاید در حق ایشان جفا شود چرا که من با‌شناختی که از خانم افخم دارم می‌دانم که وی قریب به چند سال تجربه کار رسانه‌ای در سمت مدیرکل ارتباطات مطبوعات داشته است و کار وی را از نزدیک دیده‌ام و می‌توانم شهادت بدهم که اگر وی خانم هم نبود بهترین گزینه برای سخنگوی وزارت امور خارجه محسوب می‌شد.

وی افزود: انتخاب افخم براساس صلاحیت و توانایی است که با خانم بودن وی نیز مصادف شده است که این امر مبارکی برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی است که می‌تواند باعث تأثیرگذاری بیشتری شود.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه همچنین با تشکر از رسانه‌ها عنوان کرد: علی رغم اینکه برخی اوقات تصور می‌شد خبرنگاران مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کنند اما من شخصا لذت می‌بردم وقتی می‌دیدم یک خبرنگار کار خود را با جدیت انجام می‌دهد. امیدوارم رسانه‌ها با خانم افخم همکاری بهتری داشته باشند.

وی کار مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه را بسیار دشوار و فشرده خواند و گفت: نتیجه کار این مرکز را سخنگو اعلام می‌کند بنابراین از تلاش همه همکاران خود در این مرکز نیز تشکر می‌کنم و در پایان به خانم افخم نصیحت می‌کنم که تولد هیچ نوزادی را تبریک نگوید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز