خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

موزه ملی فرش تبریز، آینده هنر قالی بافی آذربایجان و ایران را تضمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۷۲

جای راه اندازی چنین موزه‌ای برای شناساندن تاریخ قالی بافی این منطقه و نمایش آثار و نمونه‌های شاخص این هنر در آذربایجان خالی بود.

ایلنا: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موزه ملی فرش تبریز به عنوان نخستین موزه تخصصی فرش کشور، می‌تواند آینده روشن هنر- صنعت قالی بافی آذربایجان شرقی و ایران را تضمین کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا رحمانی در بازدید از روند اجرای این پروژه افزود: جای راه اندازی چنین موزه‌ای برای شناساندن تاریخ قالی بافی این منطقه و نمایش آثار و نمونه‌های شاخص این هنر در آذربایجان خالی بود.
وی راه اندازی موزه فرشی پویا با امکانات آموزشی را لازمه حفظ و توسعه این هنر و صنعت ارزشمند خواند و افزود: خوشبختانه با همت مدیران و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی این طرح تصویب شده و علیرغم کمبود اعتبارات سال گذشته پیشرفت خوبی نیز داشته است.
رحمانی خاطرنشان کرد: قالی هنر و صنعت با سابقه‌ای در آذربایجان شرقی است که در دنیا حرفی برای گفتن داشته و نمونه‌هایی از زیبا‌ترین قالی‌ها و تابلو فرش‌های این منطقه مهم‌ترین موزه‌ها و ساختمان‌های جهان را زینت داده‌اند.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت قالی بافی در اشتغال زایی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: امروز بیش از یک میلیون نفر در آذربایجان شرقی از طریق قالی بافی و صنوف وابسته به آن ارتزاق می‌کنند.
رحمانی تصریح کرد: این محصولات در صادرات نیز نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند به طوری که تابلو فرش‌های تبریز و سردرود مقام نخست صادرات آذربایجان شرقی را دارند.
وی راه اندازی موزه فرش را در کنار دانشکده و مرکز تجارت جهانی فرش اقدامی موثر در این راستا دانست که می‌تواند به معرفی شایسته‌تر جایگاه این هنر دیرینه در آذربایجان شرقی کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز