خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در موافقت با تحقیق تفحص از عملکرد شرکت صنایع مس:

عملكرد مالی شرکت صنایع مس دارای ابهام است

کد خبر : ۱۰۱۱۷۲

در مجموع شرکت ملی مس دارای شرایطی است که متاسفانه بسیار بغرنج است و اگر کمک مجموعه وزارت اطلاعات و قوه قضاییه نبود شاید شرایط این شرکت بدتر از این هم می‌بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وضعیت شرکت صنایع مس بغرنج است، گفت: ابهاماتی در بحث مالی این شرکت وجود دارد که مورد پیگیری قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در موافقت با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت صنایع مس ایران گفت: من بارها در صحن علنی مجلس چندین بار تذکر داده ام و موضوعات شرکت ملی مس را مطرح کردم اما متاسفانه علی رغم این در یک سال گذشته ما به مسئولان وزارت صنعت و معدن و حتی به شخص رئیس جمهور در سال گذشته در جلسه ای که به اتفاق مجمع نمایندگان کشورمان برگزار شد، از وی خواسته شده در خصوص مدیرعاملی که منصوب کرده بودند در آن زمان تجدیدنظر کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلایل مختلف چون سوابق آن مدیرعامل در شرکت های گذشته بود ما درخواست تجدیدنظر از سوی رئیس جمهور را داشتیم اما متاسفانه این امر صورت نگرفت.

وی افزود: در مجموع شرکت ملی مس دارای شرایطی است که متاسفانه بسیار بغرنج است و اگر کمک مجموعه وزارت اطلاعات و قوه قضاییه نبود شاید شرایط این شرکت بدتر از این هم می بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: برخی دوستان مطرح می کردند که الان چه زمانی برای تحقیق تفحص از این شرکت است چرا که مدیران سابق و دولت عوض شده است، اما بهترین اقدام این است که آسیب شناسی شود و اشتباهات در آینده تکرار نشود و برخی آمدند در این شرکت كارهایی کردند که گویا این شرکت ملک شخصی آنها است.

نماینده کرمان ادامه داد: مهم ترین بحثی که در شرکت صنایع مس ایران اتفاق افتاده نحوه وصول مطالبات بین المللی و راه اندازی شرکت هایی است که سخنگوی قوه قضاییه نیز به آن اشاره داشته است.

وی تصریح کرد: مدرک 1780 میلیارد تومان برآورد عددی در طی ماه های گذشته در حساب های خارجی نگهداری شده است که با تلاش قوه قضاییه و وزارت اطلاعات بخشی از آن برگشت داده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمک هایی که به مجموعه های مختلف شرکت شده باید با نکته سنجی مورد بازبینی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز