خبرگزاری کار ایران

انتشار آلبوم موسیقی "رسم یاری" در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲

یکی از کارمندان دانشگاه پیام نور استان زنجان اقدام به تولید و انتشار آلبوم موسیقی با نام "رسم یاری" کرد.

زنجان ـ‌ایلنا: مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور زنجان خبر از انتشار آلبوم موسیقی یکی از کارمندان این دانشگاه داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جبار عباسی فلاح مسئول آموزش دانشگاه پیام نور مرکز زنجان خواننده این اثر فاخر، آلبوم موسیقی خود را در دو قسمت سه گاه و نوا منتشر کرده است.

اشعار این آلبوم موسیقی شامل اشعار بوستان و گلستان سعدی، رهی معیری، خواجوی کرمانی و علی اکبر ثقفی قزوینی(خرم) است.

آهنگ ساز آلبوم "رسم یاری" بهمن فریادرس و نوازندگان ارکستر آن مهدی سیادت، کامبیز گنجه‌ای، حمید قنبری، قاسم رحیم‌زاده، حسن مکانیکی، مرتضی صنایعی و صالح موسوی است.

فلاح متولد 1353 در شهر زنجان موسیقی را از سال 1376 با محمد تقی ارغوانی فرد آغاز و سپس به یادگیری ردیف‌های آوازی، تصنیف‌ها و مرکب‌خوانی در نزد میرزا علی اکبر ثقفی قزوینی مشغول شد.

وی از سال 1389 نیز نزد استاد محمدرضا شجریان به یادگیری هرچه بیشترموسیقی اصیل ایرانی مشغول است.

خواننده این اثر با اشاره به اینکه پیش از این نیز آلبوم حریر نگاه را منتشر کرده است، اظهار داشت: در صورت حمایت وزارت ارشاد، حوزه هنری و سایر ارگان های مربوطه و مسئولان ذیربط در صدد توسعه این کار خواهم بود.

وی هدف از انتشار آلبوم "رسم یاری" را آشنا نمودن هرچه بیشترمردم و استان زنجان با موسیقی اصیل ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: علی رغم وجود پتانسیل خوب دراین عرصه، موسیقی در استان زنجان در وضعیت خوبی قرار ندارد و انتشار این آلبوم به منظور ایجاد تحرک در عرصه موسیقی استان صورت گرفته است.

فلاح با بیان اینکه اشعار این آلبوم از اشعار عاشقانه شاعران مذکور انتخاب شده است، افزود: مردم ایران از اشعار عاشقانه استقبال خوبی می‌کنند و مقوله عشق در کل دنیا به خصوص درکشورهای شرقی چیزی نیست که با گذر زمان کهنه شود و از بین برود.

وی با اشاره به اینکه آلبوم "رسم یاری" در دو هزار و 100 نسخه منتشر شده است، افزود: محل توزیع این آلبوم کتاب فروشی سعادت(روبروی دانشگاه پیام نور)، فروشگاه چهار باغ و فروشگاه کمالی(روبروی سینا قدس) در زنجان است.

خواننده این اثر یادآور شد: ضبط آلبوم "رسم یاری" در تهران به مدت 6 ماه و انتشار آن نزدیک به 10 ماه زمان برده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز