خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران با مدیران ستاد ملی مقابله با کرونا در کرواسی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۴۷۳

در دیدارهای سفیر جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در کرواسی، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا، تبادل تجربیات و ظرفیتهای همکاری میان تهران و زاگرب در این زمینه بررسی شد.

 به گزارش ایلنا، پرویز اسماعیلی، سفیر کشورمان در کرواسی روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ۹۸ با خانم  "ورا کاتالینیچ یانکوویچ" معاون وزیر بهداشت و  "ودران کراشنویچ" مشاور ارشد وزیر بهداشت که از اعضای اصلی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در کرواسی هستند؛ دیدار و گفتگو کرد.

وی با تشریح سیر ورود ویروس کرونا به کشور و آخرین اطلاعات، اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده در این زمینه گفت: ویروس کرونا متعلق به هیچ ملتی و یا ابزار سیاسی و تبلیغاتی علیه ملتی دیگر نیست و بلکه تهدید همگانی است؛ و لذا جامعه جهانی باید در این زمینه متحد، هماهنگ و در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی و بین المللی عمل کند.

اسماعیلی به توانمندیهای بالای پزشکان، مهارت و دلسوزی پرستاران و زیرساختهای عظیم بهداشت و درمان در ایران اشاره و افزود: سازمان بهداشت جهانی (WHO) توانایی ایران برای کنترل ویروس کرونا را در سطح استانداردهای خود دانسته و بارها اقدامات ایران در ریشه کنی بیماریهای فراگیر از جمله فلج اطفال، سرخک و سرخجه را رسما تایید و ستوده است.

سفیر کشورمان ادامه داد: دولت و ملت ایران یکپارچه و با روحیه بالا بر این بیماری غلبه خواهند کرد و در این مسیر از مشورت، انتقال تجربه و هر گونه کمک کشورهای دوست و نهادهای ببن‌المللی استقبال می‌کند.

وی تحریم را اقدامی غیر انسانی و باعث کند شدن روند توسعه زیرساختهای بهداشتی و یا دسترسی بیماران به دارو و تجهیزات پزشکی خواند و از سازمان جهانی بهداشت و کشورهایی که کمکهای تشخیصی و دارویی به ایران ارسال کرده و می‌کنند، تشکر کرد.

"ورا کاتالینیچ یانکوویچ" معاون وزیر بهداشت کرواسی در این دیدار با اشاره به حضور خود در سمینارهای پزشکی ایران، گفت: از نزدیک کارایی و حرفه‌ای بودن کادر و سیستم درمانی ایران را دیده‌ایم و به توانایی آنها اطمینان داریم.

"ودران کراشنویچ" مشاور ارشد وزیر بهداشت نیز با تشریح اقدامات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در کرواسی، گفت: این ستاد از ۲۵ فوریه فعال شده و هدف اصلی آن حفظ ثبات در سیستم بهداشتی کرواسی است، و سلامت عمومی در اولویت برنامه‌های تنظیمی قرار دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۴۳ مقررات بهداشت جهانی، کرواسی هیچ محدودیتی برای ارتباطات مرزی و تجاری ایجاد نکرده است.

سفیر ایران در کرواسی همچنین در دیدار جداگانه‌ای با خانم "دوردا آدله شیچ" رئیس انجمن کمک‌های کرواسی گفتگو کرد.

در این جلسه، همکاری بخشهای غیر دولتی دو کشور برای توسعه آموزش و مشارکت عمومی در حوزه بهداشت و درمان بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز