خبرگزاری کار ایران

ادامه بحران سیاسی در ایتالیا؛

سنا رای اعتماد به دولت را به تاخیر انداخت

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۵۰

سنای ایتالیا بحث بر سر بحران در دولت را به تاخیر انداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز، سنای ایتالیا روز گذشته -سه‌شنبه- بحث بر سر بحران در دولت را به تاخیر انداخت. این در حالی است که «ماتئو سالوینی» رهبر حزب لیگ، پیشتر خواستار انتخابات زودهنگام در این کشور شده بود. 

سالوینی در روزهای گذشته از شکست ائتلاف با جنبش پنج ستاره خبر داده بود و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت جدید شده بود تا با استفاده از محبوبیت در میان مردم خود را به‌عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب کند. 

اعضای حزب لیگ در سنا خواستار رای عدم اعتماد به دولت شدند، اما این درخواست مورد مخالفت قرار گرفت. سنا اعلام کرد که «جوزپه کونته»، نخست‌وزیر ایتالیا، باید در مجلس اولی پارلمان در تاریخ ۲۰ آگوست در این‌باره سخنرانی کند. 

سالوینی در صحن سنا گفت: «چه چیزی زیباتر،‌ دموکراتیک‌تر و آبرومندانه‌تر از این‌که انتخاب را به دست مردم دهیم.»

سالوینی همچنین در اقدامی تعجب‌برانگیز با طرح جنبش پنج ستاره مبنی بر رای‌گیری برای کاهش اعضای پارلمان از ۹۴۵ به ۶۰۰ موافقت کرد، اما تنها به این شرط که در پی آن انتخابات سراسری برگزار شود. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز