خبرگزاری کار ایران

دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق به ایلنا خبر داد:

بندر ام‌القصر به تصرف معترضان عراقی در آمد/ کاهش 10 درصدی صادرات به عراق در ماه جاری

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۴۲

دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: این برای دومین بار است این نقطه مرزی به‌تصرف معترضان در می‌آید علاوه بر اینکه عبور و مرور ماشین‌های ایرانی در این مرز متوقف شده و کالاهایی با مبدا دیگر کشورها نیز امکان تخلیه و توزیع ندارند.

حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره مرزهای مشترک دو کشور و آخرین وضعیت عبور و مرور کالا و مسافر گفت: به‌دلایل شرایط ویژه ورود و خروج مسافر از مرزهای مشترک زمینی فعلا مقدور نیست اما درباره عبور و مرور کامیون و ماشین‌های حمل بار وضعیت مطابق روال سابق است فقط در بندر ام‌القصر مطابق اخبار رسیده ساعاتی پیش تظاهرکنندگان معترض عراقی آنجا را تصرف کردند و تمام ارتباط زمینی از آنجا با عراق قطع شده است.

وی ادامه داد: این برای دومین بار است که این نقطه مرزی به تصرف معترضان در می‌آید علاوه بر اینکه عبور و مرور ماشین‌های ایرانی در این مرز متوقف شده و کالاهایی با مبدا دیگر کشورها نیز امکان تخلیه و توزیع ندارند. از طرف دیگر با وجود آن‌که این بندر یکی از مراکز اصلی صادرات نفت عراق است روند صادرات نفت از این منطقه مختل شده است.

حسینی افزود: این اتفاقات باعث شده روند افزایش صادرات ایران به عراق متوقف شود. طوری‌که ماه گذشته 10 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشتیم اما ماه‌جاری 10 درصد کاهش را تجربه کردیم.

وی افزود: با مختل‌شدن واردات کالا از شمال به‌دلیل درگیری ترکیه با کردها و جنوب به سبب ناآرامی‌ها تقاضا برای کالای ایرانی افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که تاجران ایرانی اکنون با وسواس بیشتری اقدام به ارسال کالا به عراق می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز