خبرگزاری کار ایران

غلامحسین شافعی مطرح کرد:

تخلف دولتی‌ها در ایجاد تشکل‌های موازی/ ایجاد تشکل کار دولت نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۰۸

رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد که ایجاد تشکل کار دولت نیست و این امر باید به‌صورت خودجوش توسط بخش‌خصوصی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامحسین شافعی در همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه با تشکر از حضور معاون اول رییس‌جمهوری گفت: حضور اسحاق جهانگیری امروز در جمع فعالان اقتصادی نشانه اعتقاد به بخش‌خصوصی است. یکی از کارهای ماندگاری که جهانگیری برای بخش‌خصوصی انجام داد و گرفتاری بزرگ و قدیمی فعالان اقتصادی را حل کرد بحث تامین اجتماعی و بازرسی‌های مربوط به آن بود که براساس آن بررسی ده ساله دفاتر به یک‌سال تغییر پیدا کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بحث تشکل‌های موازی و صدور مجوز از سوی وزارتخانه‌های مختلف برای آنها یک مساله جدی است. باید توجه کرد سازمان‌هایی که خود اقدام به ایجاد تشکل می‌کند جایگاه مناسبی در کشور ندارد و فعالیت مفیدی انجام نمی‌دهد. ایجاد تشکل کار دولت نیست و این امر باید به‌صورت خودجوش توسط بخش‌خصوصی صورت بگیرد.

وی با اشاره به ماده 5 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار گفت: در این قانون اتاق بازرگانی موظف شده تا نسبت به حذف تشکل‌های موازی اقدام کند زیرا حضور این‌گونه تشکل‌ها فعالیت‌های صنف مرتبط با آن را دچار مشکل می‌کند. قانون اتاق را مکلف کرده این اقدام را انجام دهد و اگر لازم دانست تشکل جدیدی بوجود آورد اما ایجاد تشکل از سوی دولت و وزارتخانه مغایر با تکالیف قانونی است به‌طوری‌که ما اینجا یک تشکل موازی را از بین می‌بریم ولی در همان موقع دولتی‌ها سه تشکل موازی ایجاد می‌کنند و فاجعه آنجاست که دنبال استفاده ابزاری از آنها هستند.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: تقاضای ما این است همان‌طور که ماده 2 و 3 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار تاکید می‌کند هرگونه تصمیم‌گیری درباره لغو یا ایجاد تشکل‌ها به اتاق بازرگانی واگذار شود و زمینه استفاده مناسب از نظرات تشکل‌ها فراهم شود.

رییس پارلمان بخش خصوصی کشور با اشاره به شرایط سخت کنونی اقتصاد ایران گفت: ما باید بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شویم و کشور را محلی بدانیم که متعلق به همه سلیقه‌ها و نظرات است به نحوی که با این روش می‌توان نیروهایی که از پشت به اقتصاد ایران حمله می‌کنند را خنثی کرد و به‌خوبی بر مشکلات فائق آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز