خبرگزاری کار ایران

عزم چین و هند برای مقابله مشترک با تهاجم اقتصادی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۶۳۶

به دنبال اعمال تعرفه سنگین بر کالاهای چینی از سوی آمریکا و همینطور اعمال تعرفه بر آلومینیوم و فولاد هند توسط ایالات متحده، این دو کشور همسویی بیشتری برای مقابله با این واشنگتن پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین قرار است در حاشیه نشست بیشکک با «نارندرا مودی» نخست‌‌وزیر هند دیدار کند.

 

«ژانگ هان هوی» معاون وزیر خارجه چین در اظهاری گفت: «مقام‌‌های کشور این دیدار را در جهت ایجاد فهم مشترک و حفظ و تاکید بر منافع مشترک اقتصادی صورت خواهند داد. اصطکاک اقتصادی بین چین و آمریکا و همینطور هند و آمریکا ما را به دیدار مشترک، بیشتر تشویق کرده است.»

چین که در معرض جنگ بی‌وقفه اقتصادی با آمریکا قرار گرفته است در صدد است که متحدان تجاری بیشتری داشته باشد و روابط خود را با همسایگانش تعمیق دهد. این در حالی است که آمریکا با اعمال تحریم علیه شرکت‌های چینی به ویژه هوآوی قصد در محدود کردن چین در بازارهای اروپا و آمریکا دارد.

حمله اقتصادی آمریکا با شرکای قدیمی اقتصادی خود همچون هند و چین با اعمال تعرفه بر آنها باعث شده این کشورها نزدیکی بیشتری به هم احساس کنند. پیش از این آمریکا تعرفه‌های سنگینی بر واردات آلومینییوم و فولاد بر هند اعمال کرده بود. هم‌زمان آمریکا از هند خواسته است که توافق خرید سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ از روسیه را لغو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز