خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا تاکید کرد:

افزایش بار انتظامی پلیس با کم‌کاری و کج‌کارکردی دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۵۱

سخنگوی ناجا گفت: معتقدیم کم‌کاری و کج‌کارکری دستگاه‌ها بار انتظامی پلیس را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد نوریان در نشست خبری خود درباره تبیین برنامه های هفته ناجا گفت: از سال ۱۳۷۸ با درخواست نیروی انتظامی روز ۱۳ مهر با عنوان روز نیروی انتظامی تصویب شد به دلیل حجم بالای برنامه ها مقرر شد بخشی از دستاوردهای پلیس در حوزه امنیت در یک هفته به سمع مردم برسد.

وی ادامه داد: در این هفته به کمک رسانه ها تلاش می کنیم نقش و سهم شهروندان در تولید حفظ و ارتقای امنیت از طریق ارتقای آگاهی ها، فرهنگ خودکنترلی و نقشی که در نظارت اجتماعی و عملکرد پلیس و ... باید داشته باشند را بیان می‌کنیم و تلاش می‌کنیم ملموس تر لایه های زیرین فعالیت پلیس را که کمتر دیده می شود را نشان دهیم. همچنین برنامه پلیس در حوزه اقتصادی استفاده از فناوری نوین و هوشمندسازی پلیس و پیشگیریهای اجتماعی را بیان می کنیم تا احساس امنیت ارتقا پیدا کند.

سخنگوی ناجا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: شعار این هفته «پلیس هوشمند، امین مردم» باتوجه به انتظارات مردم از پلیس، نیروی انتظامی به منظور ارتقای توانمندی پلیس تلاش کرده است تا در قالب نشست‌های تخصصی با مجموعه‌ها و سازمانهای مختلف در راستای ارتقای امنیت و نظم در جامعه تلاش کند و نقش و سهم دستگاهها را تبیین کرده و تلاش می کنیم درباره  دستگاهها و سازمانها مسئول سازی کرده و مطالبه گری کنیم چرا که معتقدیم کم کاری و کج کار کردی دستگاه‌ها بار انتظامی پلیس را افزایش می دهد.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به نمایشگاه ایپاس گفت: این نمایشگاه بین المللی از دستاوردهای انتظامی و امنیتی به نمایش در آمده است.

وی با تاکید براینکه پلیس باید از مجرمان جلوتر باشد ادامه داد: هوشمندسازی پلیس یعنی اشراف پلیس بر موضوعات افزایش پیدا کند از جمله تجهیزاتی که پلیس راهور به آنها مجهز شده است سامانه های در اختیار پلیس است و از طریق آن می توانند متخلفان را شناسایی کنند و به صورت آنلاین اطلاعات را به مامور منعکس می کند. امیدوارم روزآمدی پلیس بتواند میدان را از مجرمان و سوءاستفاده کنندگان و افرادی که قصد دارند پلیس و نظام را تضعیف کنند، بگیرد.

وی درباره امین بودن مردم گفت: در نظام جمهوری اسلامی جان، مال، آبرو و امنیت مردم امانتی  در دست پلیس است و پلیس باید با صداقت و سلامت این اطمینان را در دل مردم ایجاد کند.

سردار نوریان با اشاره به نظرسنجی ها درباره پلیس در سال ۹۷گفت: وزارت کشور پیمایشی را انجام داده است که پلیس در بین۱۳ گروه شغلی رتبه دوم را در وظیفه شناسی و پرهیزکاری (عدالت محوری) به خود اختصاص داده است و در پاسخگویی در رتبه سوم در بین ۲۳ نهاد و دستگاه است. همچنین در کیفیت سرعت و دقت ناجا رتبه ۴را به خود در بین ۲۳ دستگاهها اختصاص داده است در مجموع رتبه اعتماد مردم به نیروی انتظامی در بین ۲۳ دستگاه رتبه چهارم است.

وی ادامه داد: همچنین در نظرسنجی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی در بین رضایتمندی نهادی در بین دستگاهها رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. همچنین نظر مردم درخصوص رضایتمندی ۷۳درصد و درباره نگاه مثبت مردم به برقراری امنیت ۸۷ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی جرایم و تغییر جرایم از سنتی به روش مدرن پلیس سیاست‌های خود را تغییر داده است؛ پلیس باید از مجرمین جلوتر باشد و اشراف کاملی داشته باشد، هوشمندسازی پلیس این معنا را دنبال می‌کند که از مجرمین جلوتر باشد.

وی با اشاره به روز شمار هفته ناجا گفت: روزهای این هفته شامل پنجشنبه اولین روز ناجا روز بصیرت، ولایتمداری، ایثار و شهادت، روز دوم؛ روز خانواده آرامش و پلیس، روزسوم؛ فضای مجازی پاک و احساس امنیت، روز چهارم؛ امنیت اقتصادی، رونق تولید، روز پنجم؛ پیشگیری اجتماعی، توسعه نظم و امنیت عمومی، روز ششم؛ قانون مداری، ارتقای فرهنگ ترافیک، روز هفتم؛ مرزبانی، اقتدار مرزی، امنیت پایدار است.

وی ادامه‌داد: در این هفته ۱۱۳پروژه درمانی و خدماتی به بهره برداری می رسد. همچنین اقداماتی درخصوص محرومیت زدایی انجام خواهد شد، نمایش ۷تله فیلم در هفته ناجا در تلویزیون، نشست صمیمی فرماندهان مرزبانی با سران قبایل برگزاری نشست‌های تخصصی پلیس با مدیران موسسات حفاظتی و مراقبتی از جمله دیگر برنامه های هفته ناجا است.

او افزود: پلیس از متن مردم برخواسته و افتخار می کنیم وظایفمان را در شأن مردم انجام دهیم و مدیون مردم نباشیم تعداد کارکنان ما متناسب با حجم ماموریتهایمان نیست و این باعث مضاعف شدن تلاش نیروهایشان می شود.

وی درباره اقدامات ناجا در اربعین گفت: ناجا در مراسم اربعین باتوجه به اینکه چندین سال است این مراسم را برگزار می کند از ابتدای ماه صفر اقدامات خود را انجام می دهند و طبق روال همه برنامه ها در حال انجام است.

او درباره سرقت از منزل نماینده مجلس گفت: شایعاتی مطرح شده است که ما به این شایعات توجه نمی کنیم اگر سرقتی گزارش شود پلیس مراجعه می کند و تمام موارد را صورتجلسه می کند در این پرونده صورتجلسه نیز وجود دارد و ما فارغ از موضوعات سیاسی که مطرح می شود اقدامات خود را انجام می دهیم پلیس هیچ اظهار نظری در خصوص میزان مبالغ سرقت شده از خانواده نداشته است و این پرونده در پلیس آگاهی در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز