خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات گیلان

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس فردا اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی فردا اعلام می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد احمدی پور با بیان اینکه مهلت 10 روزه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس امشب در هیأت‌های اجرایی پایان می‌یابد گفت: براساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان فردا توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت در هیأت‌های اجرائی با استعلام از مراجع چهارگاه و مستند به قانون انجام می‌پذیرد گفت : فرمانداران و هیأت‌های اجرائی طبق قانون موظفند براساس مستنداتی که قانونگذار موثر در عدم صلاحیت می‌داند اقدام کنند.

این مسئول گفت: براساس قانون فرمانداران و بخشداران مکلفند نظریه‌ی رد صلاحیت هیأت اجرایی را با ذکر استناد قانونی ظرف مدت یکروز تعیین شده اعلام کنند.

احمدی پور گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشت اعتراض  از تاریخ 16 تا 19 دی ماه فرصت دارند به هیئت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

وی افزود: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیأت نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه‌ داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت 7 روز از تاریخ 20 تا 26 دی ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: از تاریخ بیست هفت دی ماه تا شانزدهم بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان درخصوص کلیه‌ی داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

وی گفت: از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد انجام می‌شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گفت : بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد.

احمدی پور با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان همزمان با سراسر کشور از بیست و هشتم آذر ماه آغاز و تا روز جمعه چهارم دی ادامه یافت گفت : در مدت مهلت هفت روزه، ثبت نام 366 نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان قطعی شد ه بود.

وی گفت : پس از پایان ثبت نام تا روز یکشنبه سیزدهم دی ماه 8 نفر از داوطلبان انصراف دادند.

کد خبر : ۳۳۵۴۱۳