کد خبر: 235988 A

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر:

پرداخت یارانه سوخت با توجه به انعقاد تفاهمنامه‌ها در افزایش حمل و نقل دریایی در مقابل ناوگان دریایی دیگر کشورها حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر غنجی امروز در جلسه بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان با اشاره به اینکه از بیش از ۳۰ درصد از حمل و نقل دریای خزر توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است گفت: حمل و نقل دریایی دو میلیون تن کالا توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دریای خزر در سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که شبانه‌روزی شدن گمرکات در کاهش ماندگاری کشتی در بندر انزلی تاثیرگذار است گفت: کمک‌های ساختاری و حاکمیتی مسئولان به منظور توسعه کشتیرانی در دریای خزر موثر است.

غنجی با تاکیدبر در آموزش دریانوردی به صورت حاکمیتی در کشور خاطر نشان کرد: مدت سه سال گذشته تعداد ۳۰۰ نفر جذب ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شدند و آموزش نیروها برای استفاده در ناوگان حمل و نقل دریایی کشور توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی امری ضروری است.

وی بر رقابتی شدن حمل و نقل کالا توسط ناوگان کشتیرانی ایران تاکید کرد و گفت: پرداخت یارانه سوخت با توجه به انعقاد تفاهمنامه‌ها در افزایش حمل و نقل دریایی در مقابل ناوگان دریایی دیگر کشورها حائز اهمیت است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در پایان گفت: اگر نگاه به دریا داشته باشیم اقتصاد منطقه شکوفا می‌شودو بسیاری از نیروهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان از استان‌های گیلان و مازندران جذب کرد.

اقتصاد ایران جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران حمل و نقل دریای خزر شبانه روزی کشتی ناوگان حمل و نقل یارانه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر