خبرگزاری کار ایران

فیلم‌نامه‌های کرمانشاهی در شهرهای دیگر به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند

چنور میرانی‌زاده کارگردان و فیلمنامه‌نویس جوان کرمانشاهی معتقد است: فیلم‌نامه‌های کرمانشاهی در شهرهای دیگر به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند و عملیاتی می‌شوند.

"چنور میرانی‌زاده"، از هنرمندان خوش آتیه کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به سطح توانمندی‌های این استان در حوزه هنر به ویژه در بخش فیلم‌نامه‌نویسی، اظهار کرد: با توجه به در حاشیه بودن هنر در این استان فیلمنامه‌نویسی نمی‌تواند جای روشنی در بین دیگر هنرها داشته باشد و معلول این علت، انحصاری شدن بخش تولید و روابط این بخش با اشخاص خاص است که سال‌هاست این امر در حال تکرار شدن است و کسی دیگر را لایق و معتمد به این مهم نمی‌دانند و  می‌بینیم که فیلم‌نامه‌های کرمانشاهی در شهرهای دیگر به خوبی مورد استقبال قرار می‌گیرند و عملیاتی می‌شوند.

این فیلم‌ساز جوان کرمانشاهی افزود: نمونه آن کردستان، ایلام، لرستان و .. است که در بخش‌های مختلف با وصف جوان بودن نیروهایشان از ما پیشی گرفته‌اند و برای رفع این معضل ایجاد فضای باز، دعوت هنرمندان به نمایش‌نامه و سناریونویسی در قالب جشنواره، سمینار و آسیب شناسی هنر نویسندگی و کارگردانی در این راستا از اولویت‌های اصلی ما باید باشد.

میرانی‌زاده به سطح همکاری متولیان و مسئولان امر در حوزه هنر به ویژه نویسندگی و فیلم‌نامه‌نویسی در استان اشاره کرد و افزود: به نظر بنده باید ابتدا آزمونی برگزار شود تا میزان شناخت و اراده رشد جایگاه مسئولان مرور، ارزیابی تخصصی و شرط انتصاب مسئولان را در ارزیابی بدون هیچ گونه اغماض و رابطه‌ای اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه باید دوستان حاضر را به عنوان مشاور بکار بگیریم، بعد از این حرکت در طول زمان شاهد رشد محسوس در این راستا خواهیم بود.

این کارگردان و فیلم‌ساز جوان کرمانشاهی افزود: در غیر این صورت کار ما آب در هاون کوبیدن است و هرگز شاهد نتیجه‌ای دلخواه و ایده‌آل در ورودی‌های جدید با سبک نو نخواهیم بود.

این هنرمند کرمانشاهی در ادامه به جایگاه هنر در این استان اشاره کردو گفت: افتتاح شبکه زاگرس در کرمانشاه را می‌توان اتفاق مهم و مبارکی دانست، زیرا توانمندی‌ها و زمینه‌های بسیار خوبی در حوزه هنر در این خطه داریم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هنرمندان خوش ذوق و آینده داری در کرمانشاه داریم با این وجود باید زمینه تحصیلات آکادمیک این هنرمندان را برای آینده بهتر هنر در کرمانشاه مهیا کنیم.

این هنرمند کرمانشاهی گفت: در هر صورت امیدواریم که هنر کرمانشاه به جایگاهی که لیاقتش را دارد، برسد.

کد خبر : ۳۳۶۴۰۴