خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان

اجرای طرح اورژانس اجتماعی در شرکت سیمان کویر کاشان کلید خورد

با حضورمدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان و کار‌شناسان فرمانداری کاشان اجرای طرح اورژانس اجتماعی به همت اداره کار و رفاه اجتماعی و همکاری اداره بهزیستی شهرستان کاشان دراولین روز از هفته کارگر در شرکت سیمان کویرکاشان کلید خورد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان رضایی مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان دراین مراسم ضمن تبریک هفته کارگر به تلاشگران عرصه کار وتولید و باتاکید برعملیاتی نمودن شعاراقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: اگر یک کارگر درجامعه‌ای بیکار شود آنجامعه دچار آسیب جدی خواهد شد.

وی ایجاد اشتغال را کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: هرچند وضعیت اشتغال در شهرستان کاشان نسبت به سایر شهرهای استان اصفهان کمتر می‌باشد ولی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار بیشتری است.

رضایی معضلات اعتیاد، طلاق و مصرف مشروبات الکلی درشهرستان کاشان را نسبت به مرکزاستان اصفهان بسیار کمتردانست و گفت: با کمک اورژانس اجتماعی در استان اصفهان تمام تلاش خود را به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی بکار گرفته‌ایم.

مدیرکل اجتماعی استانداری اصفهان خدمات اورژانس اجتماعی استان اصفهان درساماندهی، جلوگیری از کودک آزاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه آموزش کارگران در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است امیدواریم با همکاری مدیریت شرکت سیمان کویر و دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی کاشان اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان کاشان بتواند جایگاه خود را در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم بازکند.

حسن رمضانی معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان نیز دراین مراسم با تبریک هفته کارگر به تلاشگران عرصه کار وتولید وتشریح برنامه‌های هفته کارگر در شهرستان کاشان گفت: کاشان به جهت بعد گسترده جمعیت کارگری و واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک، اجرای طرح اورژانس اجتماعی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در واحدهای صنعتی شدیدا مورد نیاز است.

وی اجرای طرح اورژانس اجتماعی در واحد‌های صنعتی و کارگری شهرستان کاشان را گامی بلند در جهت اجرای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های کارگری عنوان کرد و اظهارداشت: اجرای چنین طرحهایی موجب بازدهی و کار آیی هرچه بیشتر سرمایه نیروی انسانی و تولید می‌شود.

مهدی جهادی معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان نیز در این مراسم ضمن آمادگی این اداره در جهت آموزش و اجرای طرحهای اورژانس اجتماعی در واحد‌های تولیدی و صنعتی این شهرستان گفت: اداره بهزیستی شهرستان کاشان تاکنون توانسته با کمک پرسنل زحمتکش خود اقدامات پیشگیرانه و مداخله جویانه‌ای را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

درابتدای این مراسم امینی مدیرشرکت سیمان کویرضمن ارائه گزارشی از روندتولید دراین شرکت، کمبود نقدینگی را مهم‌ترین مشکل این واحد تولیدی عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل درسال ۸۰، تشکیل صندوق تعاونی مسکن، صندوق پس انداز کارکنان و غیره توانسته‌ایم درجهت اقدامات رفاهی کارکنان خود قدمهای خوبی برداریم.

وی به مشغول بودن ۱۸۸ کارگر در سه شیفت کاری در این شرکت اشاره کرد و افزود: علیرغم رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی ضمن اینکه حقوق کارگران را به موقع پرداخت کرده‌ایم هیچگونه تعدیل نیرو هم تاکنون نداشته‌ایم.

وی گفت: به جهت اینکه سیمان تولیدی این شرکت با بهترین استاندارد تولید می‌شود از مسئولین شهرستان کاشان انتظار داریم به منظور رفع مشکلات نقدینگی سعی شود سیمان این شرکت در داخل کاشان به فروش برسد.

شایان ذکراست مدیرکل اجتماعی استان اصفهان به اتفاق هیئت همراه از قسمتهای مختلف کارخانه سیمان کویر کاشان بازدید کرد.

کد خبر : ۳۶۴۵۲۶