خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران قطار شهری اهواز به عدم وصول مطالباتشان/ نیازمند حمایت مسئولان هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۳۰۶

کارگران پروژه قطار شهری اهواز مدعی‌اند که پیمانکار آنها هنوز بابت مطالبات مربوط به ۱۶ ماه دستمزد و عیدی سال ۹۷ با آنها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران قطار شهری اهواز واقع در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۱۵۰ کارگر در پروژه ساخت قطار شهری تحت مسئولیت پیمانکار بخش خصوصی مشغول کارند که هنوز بابت ۱۲ ماه دستمزد سال ۹۷ به همراه عیدی و سه ماه دستمزد سال جاری از کارفرما طلبکارند. آنها صبح روز گذشته (۱۹تیر ماه) با مراجعه به ساختمان شهرداری به معوقات مزدی خود اعتراض کردند.

کارگران اظهار داشتند: در شرایط فعلی اقتصاد کشور که هر روز شاهد افزایش قیمت اجناس مصرفی و غیرمصرفی هستیم، ما کارگران نگران تامین هزینه‌های زندگی خود شده‌ایم.

به گفته آنها؛ صبح دیروز قبل از اجتماع مقابل ساختمان شهرداری برای بیان مشکلات خود به ساختمان قطار شهری و بعد از آن به دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان مراجعه کردیم که نتیجه‌ای حاصل نشد.

این کارگران گفتند: در عین حال وضعیت شغلی چند نفر از همکارانمان که با ۶ تا ۷ سال سابقه کار در روزهای پایانی سال گذشته به دلیل اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند، هنوز مشخص نیست.

کارگران با یادآوری اینکه کارگران پروژه قطار شهری اهواز سالها در سخت‌ترین شرایط با همت و اراده پولادین کارکنان آن بهترین خدمات را ارائه کرده و باعث سربلندی صنعت  متروی کشور شده‌است، افزودند: شایسته نیست با مماشات حقوق کارگران به فراموشی سپرده شود.

آنها  تاکید کردند: نیازمند حمایت مسئولان استانی هستیم تا قانون را برای وصول مطالباتمان به اجرا درآورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز