خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان به مطالبات پرداخت نشده/ کارفرما: مطالبات به‌روز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۳۲۰

شماری از کارگران شاغل در کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان برای دومین روز متوالی خواستار وصول مطالبات پرداخت نشده خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (۲۱ اسفندماه) نزدیک به ۲۱۰ کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در کارگاه مرکزی مشغول کارند برای پیگیری وصول مطالبات معوقه خود، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران علت اصلی برگزاری این تجمع را اعتراض به بی‌توجهی پیمانکار به پرداخت سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی خود عنوان کردند و در ادامه مدعی شدند: بخش دیگری از مطالبات ما مربوط به شیوه محاسبه سنوات پایان سال است.

آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما دریافت حق سنوات بر اساس نامه ابلاغ شده هیات مدیره به پیمانکاران است، در ادامه افزودند: جدا از اینکه کارفرما پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان را به تاخیر انداخته، دستور هیات مدیره پالایشگاه آبادان را مبنی بر پرداخت کمال حق سنوات کارگران بر اساس ۳۰ روز اجرایی نمی‌کند.

طبق اظهارات کارگران معترض؛ طبق مقررات قانون کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی شیوه محاسبه سنوات خدمتی بر مبنای ۱۵ روزه است اما هیات مدیره پالایشگاه، پیمانکاران این مجتمع را موظف کرده سنوات کارگران تحت مسئولیت خود را بر اساس ۳۰ روزه (طبق قانون کار سرزمین اصلی) پرداخت کنند.

 کارگران در خاتمه درباره حق مرخصی خود تصریح کردند: به موجب قانون کنونی کار، هر کارگر می‌تواند ماهیانه دو و نیم روز مرخصی با حقوق استفاده کند، اما در مناطق آزاد نه تنها به کارگران امکان استفاده از چنین حقی داده نمی‌شود بلکه در مواردی پیمانکاران در پایان ماه بابت فعالیتی که کارگر در دوره مرخصی قانونی خود انجام داده است، پولی پرداخت نمی‌کنند.

 امرالله قربانی کارفرمای (شرکت نسیم پاک) به خبرنگار ما گفت: طبق قانون مناطق ویژه اقتصادی شیوه محاسبه سنوات خدمتی بر مبنای ۱۵ روز است.

او با بیان اینکه مدیریت پالایشگاه آبادان که مورد ادعای کارگران است مرجع قانونی نیست، افزود: نامه‌ای که هیات مدیره پالایشگاه آبادان برای پرداخت سنوات کامل بر مبنای ۳۰ روز ابلاغ کرده، موعد زمانی دارد و شامل حال این کارگران نمی‌شود.

قربانی افزود: مطالبات مزدی کارگران واحد تعمیرات تقریبا به‌روز پرداخت می‌شود و در مورد پرداخت عیدی و سنوات هم اگر کارگران برگه‌های تسویه خود را امضا کنند، عیدی و سنوات خود را طبق قانون مناطق آزاد سریعا دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز