خبرگزاری کار ایران

کارگران «شیشه قزوین» سه ماه مزد معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۷۵۰

کارگران کارخانه «شیشه قزوین» مدعی هستند بابت دست‌کم سه ماه دستمزد و دو ماه حق بیمه از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شیشه قزوین که تعداد آنها حدود ۲۸۰ نفر است، در توضیح طلب وصول نشده خود گفتند: مطالبات مزدی ما مربوط به طلب ماه‌های آبان، آذر و دیماه سال جاری می‌شود. همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی دو ماه از حق بیمه ما را در دو ماه گذشته (آذر و دی) پرداخت نکرده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه شیشه قزوین با یادآوری اینکه به دلیل کمبود منابع مالی، چند سال گذشته برای آنها با چالش‌هایی همراه بوده است، افزود: دستمزد مهر ماه را اخیرا دریافت کرده‌ایم با این حال کارفرما وعده پرداخت بخش دیگری از مطابات عقب مانده مزدی و بیمه‌ای‌مان را در هفته‌های آتی داده است.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما به‌صورت میانگین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار داریم، گفت: در آستانه نوروز و سال ۹۷ جدا از مطالبات مزدی سه ماه گذشته، کارفرما در این موقع از سال حداقل بخشی از عیدی سال جاری را به کارگران پرداخت می‌کرد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

این کارگر با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی درباره وضعیت کارخانه شیشه قزوین به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید شیشه در کشور و کارگرانش، گفت: اگر مسئولان هرچه سریعتر به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند، در آینده نزدیک شاهد بهبودی وضعیت کارخانه و کارگرانش خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز