خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

شورای عالی بیمه سلامت وجه المعامله نیست/وزارت بهداشت صدای حق خواهی مخالفان را بشنود

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۸۹۷

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می گوید که اصرار بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت رفاه به وزارت بهداشت به صلاح این وزارتخانه نیست چرا که باعث می‌شود تا وجه تخریب شده این وزارتخانه بر اثر اجرای غلط طرح تحول نظام سلامت بیش از این زیر سوال برود.

«حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفت و‌گو با ایلنا، اظهار داشت:  اصرار بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت رفاه به وزارت بهداشت به صلاح مدیران وزارت بهداشت نیست چرا که در نتیجه ادامه اجرای غلط طرح تحول سلامت، وجهه این وزارتخانه بیشتر در نزد افکار عمومی تخریب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت می‌خواهد تملک نظام قیمت گذاری درمان را در اختیار بگیرد، گفت: قیمت گذاری درمان باید به گونه‌ای باشد که مردم مجبور نشوند هزینه‌های درمان را از جیب خود بپردازند اما حالا تقریبا بر همه محرز شده است که وزارت بهداشت به عنوان متولی طرح تحول سلامت با افزایش تعرفه‌های پزشکی، کاری کرده است که بار هزینه‌های درمان بیش از پیش بر دوش مردم و بیمه‌ها سنگینی کند.

صادقی اضافه کرد: اینکه وزارت رفاه تا امروز مقابل زیاده خواهی‌های مدیران وزارت بهداشت مبنی‌بر گشودن ذخایر صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی مخالفت‌کرده است، باعث شده تا امروز وزارت بهداشت برای انتقال دبیرخانه و شورای عالی بیمه سلامت به زیر مجموعه خود اقدام کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه نباید بر سر این زیاده خواهی‌ها، دبیرخانه و شورای عالی بیمه سلامت مورد معامله قرار بگیرند، اضافه کرد: ظاهرا جوسازی‌ها و زیاده خواهی‌های وزارت بهداشت به جای متوقف شدن مدام در اشکال مختلف باز تولید می‌شود،  به گونه‌ای که یک روز بر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت سخن می‌گویند و یک روز دیگر می‌گویند که چون بیمه‌ها سهم وزارت بهداشت را پرداخت نکرده‌اند، نتوانستیم که حقوق پرستاران و پزشکان را پرداخت کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان با بیان اینکه هیات دولت برای پیشبرد اهداف بلند مدت دولت نیاز به آرامش دارد، گفت: کسی نباید با ادعاهای خود آرامش دولت را برهم بزند از این رو  از وزیر بهداشت می خواهیم که به صدای حق خواهی مخالفان که منافع کشور را لحاظ می‌کنند بیشتر گوش دهد تا خدای نکرده تنش‌ها موجب نشود تا کسی از آب گل آلود ماهی بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز