خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نظارتی بر صیادان خارجی در استان بوشهر وجود ندارند/شغل صیادی با خطر جدی روبه‌رو است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۷۴۸

یک فعال صیادی استان بوشهر خواستار نظارت بر صیادان و شناورهای خارجی شد.

محمد کارگر (عضو هیات مدیر تعاونی صیادان استان بوشهر) در مورد رقیبان خارجی صیادان این استان با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان خلیج فارس به خبرنگار ایلنا می‌گوید: همواره مسئولان شیلات و همچنین مسئولان استانی با سخت‌گیری تخلفات ماهیگیران ایرانی را لحاظ می‌کنند و قشر صیاد همیشه باید بابت این تخلفات هزینه پرداخت کنند ولی در مقابل، کسی به فعالیت صیادان و شناورهای خارجی کاری ندارد.

او ادامه می‌دهد: شناورهای خارجی با کف‌روب‌های که دارند یکی از اصلی‌ترین تهدید کنندگان محیط زیست منطقه محسوب می‌شوند. تاکنون کسی ندیده است که حتی یک‌بار شناورهای صیادی خارجی را متوقف و آنها را بازرسی کنند. می‌توان گفت که هیچ نظارتی بر عملکرد صیادان خارجی ندارند.

وی در مورد اعتراضات صیادان استان اضافه می‌کند: اگر در استان بوشهر رادیو ماشین را روشن کنید صیادان استان مدام با برنامه‌های مختلف رادیویی تماس می‌گیرند و به این موضوع اعتراض می‌کنند ولی هیچ یک از مسئولان اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

این فعال صیادی با تاکید بر تهدید دزدان دریایی در آب‌های آزاد خاطرنشان می‌کند: برخی از کشتی‌های صیادی به دلیل نبودن ماهی در آب‌های منطقه به اجبار به آب‌های آزاد می‌روند و در آنجا همیشه با تهدید دزدان دریایی و بدرفتاری برخی کشورها روبه‌رو می‌شوند.

وی در همین مورد ادامه می‌دهد: در حالی که شناورهای ما در خارج از حوزه‌های آبی ایران همواره تهدید می‌شود ولی ما در کشور خودمان هم با مشکل روبه‌رو هستیم زیرا به شناورهای خارجی بدون محدودیت اجازه صید در آب‌ ایران داده می‌شود.

این مقام صنفی در پایان می‌گوید: شغل صیادی در منطقه در حال نابودی است. اعتراض ماهیگیران در این رابطه مدتی است که افزایش یافته و درآمد این قشر هم به صورت خیلی محسوس کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز