خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

نرخ بیکاری تابستان امسال ۱۱.۵درصد بود/جزئیات نرخ رشد اقتصادی بهار

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۵۲۵

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در تابستان سال جاری نرخ مشارکت ۴۱درصد و نرخ بیکاری ۱۱.۵درصد شده است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری روز گذشته خودگفت: براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، در تابستان سال جاری نرخ مشارکت ۴۱درصد و نرخ بیکاری ۱۱.۵درصد شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت از لحظه تولد از نظر مراکز آماری، تا پانزده ‌سالگی زیر سن کار است، گفت: در محاسبات ما افراد از ده سال بیشتر و در قانون از ۱۵ سال بیشتر، در سن کار قرار دارد که اینها به دو بخش تقسیم می‌شوند که یک بخش جمعیت فعال است که به آن فرد در سن گفته می‌شود که دنبال کار است، اما آن کسی که به‌دنبال کار نیست، جمعیت غیرفعال است؛ اما جمعیت فعال به دو بخش شاغل و بیکار تقسیم می‌شود که جمعیت بیکار به جمعیت فعال، نرخ بیکاری را تشکیل می‌شود.

نوبخت گفت: از سال ۹۲ تا ۹۵ یک میلیون و ۹۵۶ هزار نفر جدید، وارد بازار کار شده‌اند که از این رقم، یک میلیون و ۲۴۱ هزار نفر در این سالها به جمعیت شاغل کشور اضافه شده است. همچنین افزایش سرمایه‌گذاری نیز به ۱۰.۴ در سال ۹۵ افزایش یافته است که بهبود شرایط کار کشور را هم داریم.

وی افزود: آخرین گزارش رشد اقتصادی کشور نشان می‌دهد که در فصل بهار امسال، گروه کشاورزی رشد ۳.۱ صنعت ۴.۹، خدمات ۸.۳ و رشد اقتصادی کل کشور ۶.۵ درصد رشد داشته است. البته این رقم بدون احتساب نفت به ۷ درصد رسیده است؛ پس از این رشد خود را در بخش غیرنفتی نشان خواهد داد.

نوبخت گفت: براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، در تابستان سال جاری نرخ مشارکت ۴۱ درصد، نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز