خبرگزاری کار ایران

کارگران شیرآلات سیمگون، ۱۱ ماه مزد و ۲ سال عیدی پرداخت نشده، طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۴۷۴

کارگران کارخانه شیر آلات«سیمگون» قزوین مدعی هستند بابت دست کم ۱۱ ماه دستمزد و عیدی سال‌های ۹۴ و۹۵ از کارفرمای خود طلبکارند.

به گزارش ایلنا، کارگران کارخانه شیر آلات«سیمگون» قزوین مدعی هستند بابت دست کم ۱۱ ماه دستمزد و عیدی سال‌های ۹۴ و ۹۵ از کارفرمای خود طلبکارند.

این کارگران که تعداد آنها حدود ۸۰ نفر است در توضیح این طلب وصول نشده خود به ایلنا گفتند که مطالبات مزدی آنان مربوط به شش ماه از سال ۹۵ به همراه دستمزد ۵ ماهه سال جاری (۹۶) می شود . همچنین کارفرما به  دلیل کمبود نقدینگی عیدی سال۹۴ و ۹۵ آنان را پرداخت نکرده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه شیر آلات سیمگون  واقع در کیلومتر ۳ جاده قزوین رشت با یادآوری اینکه به دلیل کمبود منابع مالی و سایر مشکلات مدیریتی، از چندین سال قبل مشکلات آنان آغاز شده است، افزود: دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی من و سایر همکارانم کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی به دلیل کاهش حداقلی فعالیت تولیدی و نیروی کار کارخانه است.

وی با بیان اینکه سوابق کاری هر یک از کارگران به صورت میانگین به ۱۵ سال می‌رسد، گفت: جدا از معوقات مزدی ۱۱ ماهه، پرداخت سنوات  حدود ۸ سال قبل کارگران به تعویق افتاده و خبری از پرداخت آن نیست.

به گفته این کارگر در شرایط کنونی آنچه برای او و همکارانش حائز اهمیت است، دریافت مطالبات و حفظ امنیت شغلی است؛ چراکه در منطقه محل کارشان فرصت شغلی دیگری وجود ندارد اما آنها باید پاسخگوی نیازهای خانواده‌هایشان باشند.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی در مورد وضعیت کارخانه شیرآلات سیمگون و کارگرانش، گفت: اگر مسئولان هر چه سریعتر به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند، در آینده نزدیک شاهد بهبودی وضعیت کارخانه و کارگرانش خواهیم بود.

مشکلات نقدینگی عامل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران

در همین رابطه «طاهری» مدیر اداری مالی شرکت صنایع سیمگون در گفت‌وگو با ایلنا ، ضمن تایید  تعویق حقوق کارگران شاغل در این واحد صنعتی ، مشکلات نقدینگی را عامل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران دانست.

او با بیان اینکه این واحد علیرغم اینکه مشکلات زیادی در زمینه تولید دارد اما همچنان به همت کارگران به تولید محصولات خود ادامه می‌دهد، افزود: دلیل تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران، مشکلات نقدینگی است که آن هم از چندین سال قبل به مرور با افزایش مشکلات تولید، ایجاد شده است.

 به گفته وی اگرچه کارگران به صورت ماهانه مزد خود را دریافت می‌کنند اما در عمل در فرآیند پرداخت دستمزد آنها تقریبا ۹ ماه تاخیر وجود دارد.

به گفته وی، آخرین حقوقی که کارگران این واحد دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد اردیبهشت ماه است که کارفرما آن را روز گذشته ۲۲ شهریور ماه جاری به حساب کارگران واریز کرده است.

طبق اظهارات طاهری، عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی همانند اداره تامین اجتماعی، چندین بانک و همچنین اداره دارایی است.

اودر ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این واحد صنعتی در زمینه تولید و فروش محصولات خود هیچ مشکلی ندارد با این حال  ناچارا باید بخش زیادی از در آمد خود را بابت پرداخت بدهی‌های مالی صرف کند.

به گفته وی بخش دیگری از مشکلات کارخانه به وصول طلب فروش محصولات تولیدی کارخانه مربوط است. اکثر خریداران برای پرداخت طلب خود چک‌های سه تا پنج ماهه می‌دهند. در این زمینه می‌توان گفت این مورد یک نوع خواب سرمایه فروش است که در بازار  خرید و فروش عرف شده است.

به گفته طاهری با وجود همه مشکلاتی که طی چند سال گذشته برای فعال نگه داشتن کارخانه متحمل شده‌ایم  امیدوار بودیم دولت برای سر پا نگه داشتن کارخانه به ما کمک کند که تا به امروز عملی نشده است.

طبق اظهارات وی، چندین سال است صاحبان سهام کارخانه در راستای نجات این واحد بحران زده در خواست وام از یکی از بانک‌ها کرده است اما هنوز با درخواست وام موافقت نشده و در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز