خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران پروفیل ساوه در واکنش به تعویق ۶ ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۱۹۳

در هفته جاری کارگران کارخانه «پروفیل ساوه» بابت معوقات مزدی خود دست‌کم دو روز تجمع اعتراضی برپا کردند.

شماری از کارگران کارخانه پروفیل ساوه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: در هفته‌ جاری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از همکاران آنها مقابل درب ورودی کارخانه وفرمانداری شهرستان تجمع کرده‌اند.

این کارگران دلیل این اعتراض صنفی را  تعویق ۶ ماه مطالبات مزدی خود اعلام کرده و افزودند: پس از برپایی این تجمعات، روز گذشته با قولی که از سوی مسئولان فرمانداری در مورد اینکه تا آخر هفته مطالبات معوقه پرداخت خواهد شد، اعتراضات کارگران خاتمه یافت.

آنها در ادامه افزودند: از زمان به تاخیر افتادن پرداخت مطالبات مزدی تامین معاش خانواده‌های این کارگران با دشوارهایی روبرو شده است و در این میان شرایط کارگران متاهلی که دارای فرزند دانشجو یا دانش‌آموز هستند با نزدیک شدن به موعد بازگشایی مدارس دشوارتر شده است.

گفتنی است کارخانه‌های نورد پروفیل ساوه در شهرستان ساوه قرار دارد که مجموعا بیش از ۱هزارو ۱۰۰ کارگر در آن‌ مشغول بکار است.

کارگران پروفیل ساوه خواهان دریافت معوقات مزدی‌اند

در این رابطه « محمدتقی آبایی  » مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی در تایید مشکل معوقات مزدی کارگران پروفیل ساوه، دلیل اعتراض کارگران را در خواست مطالبات معوقه دانست.

او با بیان اینکه پیگیر مشکلات کارگران پروفیل از طریق اداره کار شهرستان ساوه هستم، گفت: در حال حاضر با وساطت مسئولان شهرستانی و اداره کار شهرستان ساوه کارگران پرویل با اعتراض صنفی خود خاتمه داده‌اند و امیدوارم با تعامل دو طرف(کارگر وکارفرما) این موضوع هر چه سریع‌تر مرتع شود.

به گفته وی، مرتبا مشکلات کارگری استان به ویژه کارگران کارخانه مورد نظر در کمسیون های کارگری استانی وشهرستانی مطرح و پیگیری می شود.

لازم به ذکر است تا لحظه ارسال خبر، خبرنگار ایلنا موفق به برقراری ارتباط تلفنی با مدیریت وبرخی مسئولان مجتمع پروفیل ساوه همانند روابط عمومی و مدیریت اداری مالی کارخانه برای پاسخ به مطالبه کارگران نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز