خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مرزنشینان ایلامی انبار تخلیه کالا ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۷۰

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان ایلام درحالی از توزیع ۵ تن برنج وارداتی میان گروهی از خانواده‌های اعضای این تعاونی استانی می‌دهد که به گفته او نبود انبار تخلیه در گمرک مهران یکی از مشکلات جدی اعضای این تعاونی‌است.

«نیازعلی پاآهو»، مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان ایلام از توزیع ۵ تن برنج وارداتی میان گروهی از خانواده‌های اعضای این تعاونی استانی خبر داد.

 به گفته این مقام صنفی، برنج‌های توزیعی بخشی از محموله‌های کالاهای خارجی است که به تازگی از سوی تعاونی‌ مرزنشینان استان ایلام از مرز مهران وارد کشور شده است.

وی افزود: باتوجه به مشکلات معیشتی که عموم ساکنان استان ایلام درگیر آن هستند، محموله برنج‌های یاد شده بدون هیچ هزینه‌ اضافی و در قالب کیسه‌های ۱۰ کیلویی میان خانواده‌های اعضای این تعاونی توزیع شده است.

پاآهو گفت: از آنجا که هزینه خرید، حمل و ترخیص این محموله توسط خود اعضای تعاونی پرداخت شده است، بخشی از آن بابت کمک به تامین مایحتاج خانواده‌های اعضا توزیع شده است.

وی تاکید کرد: نظر به مشکلات معیشتی که در استان ایلام عمومیت دارد، تعاونی مرزنشینان استان ایلام در طول ایام سال به منظور کمک به بهبود معیشت خانواده‌های اعضای خود بخشی از اقلام مورد نیاز آنها تهیه و توزیع می‌کند.

بالغ بر 71 هزار خانوار در تعاونی مرزنشینان استان ایلام عضویت دارند که به گفته مدیرعامل این تعاونی بیشتر آنها مشمول دریافت این سهمیه شده‌اند.

پاآهو اضافه می‌کند: اگرچه با شرایط اقتصادی کنونی، افزودن حتی یک کیسه برنج می‌توان وضع خانواده‌های تعاونی مرزنشینان استان ایلام را متحول کند اما واقعیت این است که اقداماتی از این دست گذرا و مقطعی هستند.

وی بابیان اینکه برای تحول مثبت در شرایط اقتصادی اهالی استان ایلام باید اقدامات موثری در خصوص حمایت از فعالیت‌های اقتصادی موجود برداشته شود، افزود: به عنوان نمونه در گمرک مرز مهران حتی یک انبار برای نگهداری کالای وارداتی وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون مدتهاست که هم تجار و هم مرزنشینان ایلامی برای واردات کالاهای خود از گمرک مهران با مشکلات جدی مواجه هستند، افزود: تجار بازرگان شاید بتوانند از طریق امکاناتی که در اختیار دارند با این شرایط کنار بیایند اما برای اعضای تعاونی مرزنشینان ایلام راهی دیگر وجود ندارد.

 افزود: نتیجه این وضعیت این است که اعضای این تعاونی‌ به دلیل نبودن انبار در گمرک مهران باید بابت ترخیص یک کامیون حامل برنج خارجی مبلغ بیشتری (در حدود 5 پنج میلیون تومان) بابت توقف محموله پرداخت کنند که در نوع خود برای تعاونی مانند مرزنشینان استان ایلام مبلغ سنگینی است.

وی ادامه داد: نبود انبار تخلیه بار در مرز مهران باعث می‌شودتا ماشین‌های حامل محصولات وارداتی بابت ایامی که قرار است کیفیت کالای وارداتی برای صدور مجوز نهایی در  تهران مورد آزمایش قرار بگیرد، مبلغ  بیشتری کرایه دریافت کنند.

پاآهو گفت: این مشکل در میان سایر مرزنشینان کشور وجود ندارد زیرا گمرکات آنها انبار تخلیه بار دارد. مسائلی اینچنین باعث شده است که معیشت مرزنشینان ایلام در مناسبات اقتصادی خود وضعیت مطلوبی نداشته باشند.

پاآهود در پایان می‌گوید: ما به مسئولان پیشنهاد دادیم تا خودمان محلی را برای انبار ترخیص بار تهیه کنیم حتی حقوق نگهبانان هم ما پرداخت می‌کنیم ولی متاسفانه آنها صدای ما را نمی‌شنوند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز