خبرگزاری کار ایران

عضو نهاد صنفی رانندگان مسافربری؛

معیاری برای تعیین مزد رانندگان مسافربری نیست/رانندگان مسحق سختی‌کارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۳۸۳

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان صنف مسافربری کشور می‌گوید: انتظار رانندگان اتوبوس‌های مسافربری از دولت و مجلس این است که از یکسو ساختار معینی برای نحوه محاسبه دستمزدهای آنها تعیین کند و از سوی دیگر برای کارگران راننده مزایای سختی کار قائل شوند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا جانفشان عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان مسافربری کشور در خصوص مطالبات کارگران شاغل در بخش مسافربری از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم، گفت: عمده مشکلات مربوط به کارگران این صنف به مسائل معیشتی بازمی گردد چرا که دستمزد راننده، کمک راننده و مهماندارن بر اساس توافق بین کارگر و کارفرما تعیین می شود.

به گفته این مقام صنفی از آنجایی که این توافق بدون نظارت‌های قانونی صورت می‌پذیرد کارفرما که همان صاحب اتوبوس حمل مسافر است مطابق میل خود دستمزد راننده، کمک راننده و مهماندار را تعیین می‌کند به گونه ای که دستمزدها بسته به مسافت راه  و صاحب اتوبوس تفاوت‌های چشمگیری دارند.

وی گفت: تعریف یک مکانیزم مشخص برای تعیین سطح دستمزد، عادلانه نمودن و شفاف ساخن آن خواسته اصلی نهاد صنفی رانندگان مسافربری کشور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم است.

جانفشان با پیش کشیدن این مطلب که حرفه رانندگان مسافربری جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود، افزود: این امر بارها مورد گلایه رانندگان صنف مسافربری کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین رابطه طرح سختی کار رانندگان بار و مسافر درون‌شهری و برون‌شهری کشور  در آذر ماه سال 95 به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسید و در انتظار تصویب آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بودیم  که مرکز پژوهش های مجلس  کلیات آن را رد کرد و این در حالی است که رانندگان پس از چند نوبت جا به جایی مسافر در معرض خستگی و خواب آلودگی قرار می‌گیرند و همین مسئله می‌تواند به عامل تهدید کننده جان مسافران تبدیل شود.

رانندگان مسافربری کشور مشخصا از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی می خواهند که با مذاکره با نمایندگان مجلس موانعی را که مانع از تصویب طرح سختی کار رانندگان شده است را بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز