خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار:

امکان تکرار انفجار «زمستان یورت» در معدن «راور»/ بی‌توجهی کارفرمایان معادن به اصول ایمنی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۳۴

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار با تایید وجود مشکلات ایمنی در معادن استان کرمان می‌گوید که حادثه‌ای که روز چهارشنبه در معدن راور کرمان اتفاق افتاد، می‌توانست ابعادی همچون حادثه معدن زمستان یورت داشته باشد.

«ابراهیم اسلامی» عضو شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: ساعت ۱۲ روز چهارشنبه (28 تیر) حادثه‌ نشت گاز در معدن ذغال سنگ راور کرمان اتفاق افتاد که اگر انجام بازرسی‌های دوره ای از این واحد معدنی نبود، امکان تکرار حادثه‌ای مشابه انفجار معدن زمستان یورت وجود داشت.

در این حادثه که خبر آن پیش از این منتشر شده بود، یک نفر از «ماموران ایمنی» معدن ذغال سنگ راور به نام «رضا گیرکی» به هنگام انجام گازسنجی از این معدن دچار گازگرفتی شد و جان خود را از دست داد و در عین حال دو کارگری که برای نجات وی به داخل معدن رفته بودند دچار مسمومیت شدند که بعد‌تر از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگری استان کرمان با بیان اینکه در معدن روار در زمان حادثه ۲۲ کارگر مشغول به کار بودند، تصریح کرد: چون در معادن ذغال سنگ همیشه خطر مسمومیت و انفجار به دلیل نشت گاز وجود دارد، در استان کرمان ادارات صنایع، کار و دادگستری بصورت هماهنگ بازرسی هفتگی از معادن مختلف از جمله معدن راور را در دستور کار قرار داده‌اند.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه در زمان حادثه معدن ذغال سنگ روار کرمان مسئول ایمنی داشته است، افزود: از آنجا  که معدن راور زیر ۲۵ نفر کارگر دارد کارفرما ملزم شده بود که یک مسئول ایمنی در معدن به کار گمارد که مطابق گزارش هایی که در دست داریم وی به موقع بازرسی‌های ایمنی را انجام داده است.

وی با تایید وجود مشکلات ایمنی در معادن استان کرمان، تصریح کرد: فارغ از اینکه در معدن روار استان کرمان چه گذشته است باید گفت که کارفرمایان معادن این استان به علت سوده نبودن فعالیت‌های معادن به ایمنی آنها توجه نمی‌کنند و حتی در زمینه به  کارگیری مسئول ایمنی دقت کافی به خرج نمی‌دهند.

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار افزود: در این شرایط چون مسئول ایمنی معدن حقوق بگبر کارفرماست ممکن است که در ارائه گزارش هایی دقیق از ایمنی معادن غفلت بورزد هر چند نمی‌توان با قطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد اما باید این مشکل را هم در نظر داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز