خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت؛

در خواست تسریع در رسیدگی به مطالبات کارگران نفت و گاز

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۰۳۵

یک فعال صنفی کارگران شرکت نفت و گاز گچساران با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت خواستار تسریع در روند رسیدگی به مطالبات کارگران این مجموعه شد. اجرای دقیق طرح طبقه بندی مشاغل، همسان سازی حقوق و دستمزد و تبدیل وضعیت استخدامی از اصلی ترین مطالبات مطرح شده است.

به گزارش ایلنا؛ «بهروز باشتی‌زاده» نماینده کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با ارسال نامه‌ای به «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت خواستار خواستار تسریع در روند  رسیدگی به مطالبات کارگران این مجموعه شد.

این فعال صنفی کارگری  در ابتدا با اشاره به  عدم اجرای بخشنامه ۶۹۵۹۲ در خصوص یکسان سازی حقوق کارگران شرایط شغلی و تحصیلی کاملا یکسان تاکید کرده است  تناقضی فاحش در پرداخت حقوق و دستمزد در بین این دسته از کارگران وجود دارد که "گاها تا ۶ برابر" می‌رسد.

 باشتی زاده در ادامه  با اشاره  بهعدم اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل، تصریح کرده:  هم اکنون کارگران با ۲۵ سال تجربه و مدارک تحصیلی عالی با کارگری تازه کار و گاها حتی بی سواد در یک گروه حقوق دریافت می‌کنند این در حالی است که  وزیر نفت در این خصوص  دستوری صادر کرده است که تاکنون اجرایی نشده است.

در ادامه این نامه آمده است: عدم محاسبه معادل ریالی مدارک تحصیلی و سوابق کار از بدو انعقاد قرارداد تاکنون و لحاظ نکردن مدارک تحصیلی اخذ شده در سال ۱۳۹۴ لغایت ۱۳۹۶ در تمدید قراردادهای کارکنان قرارداد کار مدت موقت دیگر مطالبه کارگران شرکت  نفت و گاز گچساران است.

این فعال صنفی کارگان نفت و گاز با اشاره به عدم پرداخت مزایایی مزدی همچون  حق بدی آب و هوا و صعوبت کار، تصریح کرده است: همکاران عملیاتی که بار اصلی تولید و بهره‌برداری را برعهده دارند که حتی فوق‌العاده‌های شغلی ازجمله: حق جوش، حق اشعه، سختی شرایط محیط کار، حق جذب، دوری از خانواده، و فوق‌العاده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور و از این قبیل که ضمن کاهش اثربخشی و روحیه کارکنان، سلامت آنها را نیز به خطر می‌اندازد، تاکنون پرداخت نشده است.  

باشتی زاده با اشاره به مشکلات استخدامی جانبازان، فرزندان شاهد و جانباز و رزمندگان  با سوابق کار بالا، افزوده است: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی و تعیین تکلیف نیروهای پیمانکاری، حجمی و فصلی دیگر مطالبه کارگران شرکت  نفت و گاز گچساران است.

 در پایان این نامه  به بحث همسان سازی حقوق نیروهای قراردادی با سایر مناطق اشاره و تاکید شده است که  (در بعضی از مناطق یا گاهاً واحدها کارگرانی با مدارک دیپلم در گروه ۲۰  حقوق دریافت می‌کنند این در حالی است که  نیروهایی با مدارک  فوق لیسانس مرتبط با شغل در گروه ۷ حقوق دریافت می‌کنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز