خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

کارگران ماشین رای نیستند که بعد از انتخابات به گوشه ای بخزند/مطالبات‌مان را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۲۸۱

اکبر علیپور گفت: کارگران غیر از حضور پای صندوق‌های رای و گرم کردن تنور انتخابات، توقعاتی هم دارند که باید برآورده شود.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با شرایط فعلی کارگران و انتخابات پیش رو گفت: بیشترین آرا را کارگران و خانواده‌هایشان دارند؛ پس انتظار ما این است که به کارگر و حقوق قانونی‌اش بیشتر ارج نهاده شود.

وی افزود: ملاک کارگران و تشکل‌های کارگری در انتخاب کاندیداها، میزان پایبندی آنها به مطالبات برحق کارگران و تعهدی است که برای برآورده کردن این مطالبات می‌دهند؛ لذا امیدواریم کسانی انتخاب شوند که بیشتر دیدگاههای کارگری داشته باشند تا کارفرمایی.

علیپور پس از مساله معیشت، رفع قراردادهای موقت در کارهای مستمر، اصلاح قانون کار توسط سه‌جانبه گرایی و آزادی عمل تشکل‌های صنفی را مهمترین مطالبات کارگران در برهه کنونی دانست و گفت: اینها خواسته‌هایی است که کارگران دارند و  از دولتی که سرکار بیاید، مطالبه می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران چادرملو افزود: کارگران ماشین رای نیستند؛ اگر در انتخابات شرکت می‌کنند قصدشان این است که در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند، بنابراین  این که بگویند کارگر نباید دنبال سیاست باشد، صحیح نیست؛ وقتی زندگی و معیشتش در گرو مسائل سیاسی است باید مداخله فعالانه داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید توقع داشته باشند که کارگران بعد رای دادن به گوشه ای بخزند و دیگر محقق شدن وعده‌ها را مطالبه نکنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز