خبرگزاری کار ایران

سرگردانی شش ماهه کارگران تعدیلی فولاد البرز برای تامین معاش

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۸۷۶

با گذشت بیش از شش ماه از اخراج ۶۰ کارگر کارخانه فولاد البرز در شهرستان تاکستان استان قزوین، هنوز این کارگران معطل یافتن راهی برای تامین معاش خانواده‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت بیش از شش ماه از اخراج ۶۰ کارگر کارخانه فولاد البرز در شهرستان تاکستان استان قزوین، هنوز این کارگران معطل یافتن راهی برای تامین معاش خانواده‌های خود هستند.

شماری از کارگران این واحد تولیدی در تماس با ایلنا یادآور شدند: پیش از اخراج به اتفاق ۸۰ کارگر دیگر در این واحد فولاد سازی مشغول کار بودیم اما در نهایت با آغاز نیمه دوم سال گذشته از این جمع تعداد ۶۰ کارگر توسط کارفرمای فولاد البرز اخراج می‌شوند و از آن زمان تاکنون برای یافتن شغل جایگزین سرگردان هستیم.

آنها با بیان اینکه کارفرمای سابقشان دلیل این اخراج را عدم نیاز به نیروی انسانی مازاد عنوان کرده‌است، افزودند: با وجود این استدلال، پس از اخرجمان کارفرما افراد جدیدی را برای انجام همان کار سابق استخدام کرده است.

این کارگران اخراجی که در میان آنها افرادی با سابقه کاری نزدیک به ۱۸ سال هم حضور دارد، افزودند: اگرچه در حال حاضر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنیم اما در شرایط اقتصادی کنونی تامین هزینه‌های زندگی آنقدر دشوار شده است که از آینده شغلی خود نگران هستیم.

بنا بر ادعای  یکی ازکارگران فولاد البرز،  اخراج کارگران قدیمی کارخانه در حالی انجام شده که کارفرما سریعا نیروی کار جدید جایگزین کارگران قدیمی کرد و  اخراج شدگان  که سالها در این کارخانه با چندین ماه مطالبات معوقه کار می کردند بی دلیل بیکار شدند.

به گفته وی هم اکنون بعد از گذشت شش ماه از زمان اخراج این کارگران ،آنان برای تامین معاش خود و خانواده‌هایشان نتوانسته‌اند شغل جدید پیدا کنند و  در این زمینه نیز هیچ گونه رسیدگی از سوی مسئولان شهرستانی نشده است.

طبق اظهارات این منابع خبری در کارخانه فولاد البرز؛ هر یک از کارگران اخراجی بعد از اخراج برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و دریافت مطالبات معوقه به صورت مجزا به اداره کار تاکستان شکایت کردند و هم اکنون سه ماه است مقرری آنان برقرار شده است.

این کارگر فولاد البرز درباره مطالبات معوقه  همکاران اخراجی خود می‌گویند؛بعد از قطع رابطه استخدامی  هر یک  از کارگران با کارفرما ،همه مطالبات خود را بصورت قانونی دریافت کرده‌اند.

طبق ادعای وی، آنچه باعث نگرانی کارگران اخراجی شده این است  که چرا  کارفرما بعد از اخراج آنان که به بهانه عدم نیاز انجام شده سریعا نیروی کار جدید جایگزین کرده  وآنان را در وضعیت بد اقتصادی ومالی قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز