خبرگزاری کار ایران

21 کارگر دیگر هم از آپادانا سرام اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۶۲

از ابتدای مهرماه سال جاری دست‌کم 56 کارگر واحد اداری کارخانه تولید کاشی «آپادانا سرام » در شهرستان بوئین زهرا اخراج شده‌اند.

تعدادی از کارگران اخراج شده با اعلام این خبر به ایلنا افزودند: تا پیش از این اتفاق حدود  120 کارگر واحد اداری بودیم اما از ابتدای مهر ماه سال جاری  تا هم اکنون به دلیل آنچه از سوی کارفرما «کاهش هزینه ای جاری کارخانه» عنوان می‌شود،  در چهار مرحله تعدیل شدیم که آخرین دوره اخراج در دو گروه 6 و15 نفره در پایان  آذر ودی ماه انجام شده است.

کارخانه آپادانا سرام که در قزوین، کیلومتر 42 جاده بوئین زهرا،واقع شده و از قرار معلوم هرکدام از کارگر تعدیل شده تا نزدیک به 10 سال سابقه کاری داشته‌اند.

به گفته آنان کارفرمای این واحد تولیدی مدعی است  توان پرداخت به موقع حقوق حدود  120کارگر شاغل در بخشهای اداریکارخانه را ندارد، به همین دلیل با تعدیل  کارگران  واحد آزمایشگاه، مالی، برنامه ریزی، نظارت راه بردی قصد کاهش هزینه‌های جاری کارخانه را دارد.

به ادعای آنان این وضعیت در حالی است که پیشتر حدود 20 نفر از همکاران آنها در مهر ماه تعدیل شده‌بودند.

به گفته کارگران در ادامه تصمیم گیری های مدیریتی شرکت آپادانا سرام تعداد 15نفر در آبان ماه ، 6 نفر در آذر و همچنین 15کارگر  دیگر در دی ماه اخراج شده اند.

کارگران بخش اداری آپادانا سرام در ادامه  می‌گویند از مجموع همکاران باقی‌مانده آنها تنها حدود  64 نفر تقریبا به صورت روزانه در محل برای انجام کارشان حضور دارند و نگرانند که مبادا با پایان ماه جاری شغلشان را از دست بدهند.

در عین حال منابع خبری ایلنا در خصوص  وضعیت  بیمه بیکاری کارگران اخراجی گفتند: هنوز مقرری بیمه بیکاری کارگران اخراجی محقق نشده است.

به گفته یکی از کارگران اخراجی ،به صورت مشخص اداره کار بوئین زهرا از پرداخت مستمری بیمه بیکاری کارگران اخراجی آپادانا سرام   به دلایل نامعلومی خوداری می‌کند.

گفتنی است در کارخانه آپادانا سرام بیش و  هزارو 100 کارگر مشغول کارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز