خبرگزاری کار ایران

کارگران «پی وی سی سمنان» تا 9 ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۰۷۵

منابع کارگری از پرداخت نشدن 4 تا 9 ماهه دستمزد حدود 100 کارگر کارخانه «پی وی سی سمنان» خبر می‌دهند.

تعدادی از کارگران پی وی سی سمنان در تماس با خبرنگار ایلنا افزودند: به‌صورت مشخص حدود 70 نفر از کارگران قدیمی این واحد صنعتی از آبان  ماه سال 94حقوقی دریافت نکرده‌اند ومابقی 30 کارگری که از ابتدای سال جاری  در کارخانه مشغول کار شده اند نیز بابت 4 ماه دستمزد از کارفرما طلبکارند.

کارگران با بیان اینکه این معوقات حاصل بی‌نظمی در پرداخت به موقع مطالبات مزدی است در ادامه افزودند: با وجود آنکه کارگران این واحد هر 45 روز تا دو ماه یکبار حقوق دریافت می‌کنند ولی دریافتی‌های آنان مربوط به معوقات حقوقی سالهای گذشته است.

در این رابطه به نقل از کارگران پی وی سی گفته می‌شود که آخرین مزدی که کارگران کارخانه پی وی سی سمنان دریافت کرده‌اند مربوط به آبان ماه سال 94 بود که تازه آنهم با 9 ماه تاخیر در تاریخ 22 تیرماه  سال جاری پرداخت شد.

همچنین کارگران درباره معوقات بیمه‌ای خود نیز می‌گویند، با وجود آنکه کارفرما هر ماه مبالغی را از حقوق کارگران این واحد برای پرداخت حق بیمه آنان کسر می‌کند اما آن را به موقع به تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند و به همین دلیل  در حال حاضر 4 ماه است که دفترچه‌ بیمه آنها و اعضای خانواده هایشان  فاقد اعتبار شده است.

کارگران با بیان اینکه به صورت مشخص تعویق حقوق آنان ناشی ازمشکلات مالی کارخانه  است در ادامه گفتند: سال گذشته این واحد تولیدی وضعیت مالی خوبی  داشت اما آنچه حاصل شد کارفرما خرج بدهی های مالی کارخانه می کند.

به گفته کارگران این کارخانه وضعیت موجود در حالی ادامه دارد  که کارگران شاغل در کارخانه که تا پایان  شهریور  ما جاری با کارفرما قرار داد کار دارند نگران از دست دادن شغلشان هستند.

به ادعای کارگران پی وی سی،کارفرمای کارخانه به برخی مسئولان استانی وشهرستان اعلام کرده است درصورتی که مشکلات این واحد صنعتی رفع نشود ناچار است برای کاهش هزینه های کارخانه تعدادی از کارگران را اخراج کند.

کارگران در خاتمه تصریح کردند با وجود آنکه مسئولان اداره کار، سازمان تأمین اجتماعی و استانداری استان سمنان از مشکلات کارگران وکارخانه پی وی سی اطلاع دارند اما تا این در وضعیت آنها تغییری حاصل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز