خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به معوقات مزدی:

کارگران شهرداری منطقه یک اهواز برای دومین‌ روز تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۸۶۴

حدود 250نفر از مجموع 570کارگر پیمانی خدماتی منطقه یک شهرداری اهواز که طی چند ماه گذشته حقوق نگرفته‌اند؛ صبح امروز برای دومین روز پیاپی مقابل پارک شهربازی واقع در فلکه پاداد شهر تجمع کردند.

این کارگران که روز گذشته نیز در مقابل پارک شهربازی واقع در فلکه پاداد شهر تجمع کرده بودند، به ایلنا گفته‌اند: حدود 570 نفر هستیم که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری « نادر اهواز» در هشت ناحیه منطقه  یک شهر اهواز به جمع آوری زباله مشغولیم اما در نتیجه بی‌توجه‌ای مدیران این شرکت بابت  چند ماه مزد از کارفرما طلبکاریم.

به گفته کارگران معترض،شرکت پیمانکاری نادر اهواز دستمزد ماه های فروردین واردیبهشت را به صورت الحساب به آنان پرداخت کرده و بابت دستمزد ماههای خرداد وتیر را به صورت کامل به آنان بدهکار است.

به ادعای آنان ، یکی دیگر از موارد مورد اعتراض کارگران فضای سبز شهرداری منطقه یک اهواز محدودیت حق اولاد وبیمه خانواده‌های آنان است.

به گفته آنان از قرار معلوم تا پیش از تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده، حق اولاد تنها به دو فرزند از مجموع فرزندان خانوداه‌های کارگری پرداخت می‌شد اما با تصویب و ابلاغ قانون جدید اصلاح جمعیت و تنظیم خانواده محدودیت‌های مربوط به پرداخت حق اولاد و بیمه اجباری فرزندان کارگران برطرف شده است و بنابراین دیگر نباید هیچ محدودیتی در پرداخت این مزایای وجود داشته باشد.

در ادامه کارگران معترض تصریح کردند؛،علاوه بر موارد فوق کارفرمای شرکت پیمانکاری نادر  اهواز از پرداخت حق اضافه کاری و تعطیل کاری های کارگران خوداری می کند.

به گفته  آنان آنچه کارگران شهرداری اهواز هر ماه به عنوان دستمزد می گیرند حداقل‌های مزدی قانون است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آنها را نمی‌دهد. از طرفی حقوق کارگران تنها یکبار در سال افزایش پیدا می‌کند و آن یکبار هم به گونه‌ای تعیین می‌کنند که به هیچ وجه با هزینه‌های زندگی و نرخ تورم واقعی همخوانی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز