خبرگزاری کار ایران

یک ریال نباید بدون برنامه هزینه شود؛

ربیعی: وظیفه دولت کم‌کردن درد و رنج مردم است/ 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم

وزیر کار گفت: 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در سطح کشور داریم.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: وظیفه دولت کم کردن درد و رنج مردم است و اجازه نداریم در این زمینه موفق نباشیم. اصلاح اساسی ساختار مبارزه با فساد یک بحث جدی است که در دولت هیچ وظیفه‌ای جز این برای خود قائل نیستیم.

وزیر کار با تاکید بر اینکه رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی مساله عدالت را مهم برشمردند، گفت: این مولفه جز شاخص‌های پنج‌گانه بوده و 5 دهه برنامه اجرا شد اما نابرابری‌ها حل نشده که باید بتوان با یک برنامه مشخص برای موفقیت اقتصاد مقاومتی گام برداشت و نابرابری‌های جامعه را برطرف کرد. هیچ استانی به توسعه نمی‌رسد مگر این که کانون کارآفرینی و کانون وحدت توسعه در آن شکل بگیرد که لرستان این ظرفیت را دارد.

وی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت را اندیشه محوری برشمرد و اظهار کرد: این حرکت باید حول رهبری باشد چراکه این مهم انگیزه دولت بوده و در حال حاضر بزرگترین نقطه قوت دولت، دوستی رهبری با رئیس جمهوری است. بنای ما در دولت، حرکت حول محور رهبر است که این نخستین اصل است. سرمایه و آرامش اصول دولت بوده و دستگاه‌ها باید در کمال آرامش همکاری داشته باشند و امور را با جدیت پیگیری کنند .

ربیعی با بیان اینکه باید آرام و به دور از تنش حرکت کنیم، گفت: اصل دیگر دولت حرکت اخلاقی به معنای اخلاقی کردن جامعه و دولت است که باید در قالب آن باید جامعه را به سمت امر به معروف و نهی از منکر پیش برد.

وزیر کار گفت: در حال حاضر 11 میلیون نفر حاشیه نشین در سطح کشور وجود دارد و 910هزار نفر در کشور به صورت رایگان بیمه شدند و طرح سلامت طرح بزرگ ملی است که ثروتمندان حذف می‌شوند. در حال حاضر برنامه توسعه استان را پیش رو داریم و برای بهتر شدن باید اقداماتی انجام دهیم، این در حالی است که جایی که اختلاف و جنگ باشد رشد و توسعه وجود ندارد. یک ریال نیز نباید بدون برنامه هزینه شود و پنج تا 10 سال وقت داریم رشد اقتصادی را بیشتر کنیم.

وزیر تعاون با بیان اینکه به گفته مقام رهبری، رشد اقتصادی باید به 8 درصد برسد و اگر به این رشد نرسیم قدرتمند نیستیم، افزود: دولت‌یازدهم دولت اجماع و مدارا است و برخاسته از گروه حزبی نیست و برخاسته از جامعه است. در یک حرکت دو سویه اقتصادی رفاهی، سیاست دولت مبارزه با فقر است.

ربیعی اضافه کرد: پتروشیمی، سدسازی و فولاد در استان دچار مشکلاتی شد و اکنون در استان بنای مهم دولت حرکت عقلانی و کار کارشناسی است. درآمد و هزینه‌های تامین اجتماعی لرستان به ترتیب 6 هزار و 70 میلیارد ریال و 9 هزار و 320 میلیارد ریال است و در حال حاضر 218 هزار نفر بیمه شده در استان وجود دارد و 6 هزار و 570 میلیارد ریال مستمری در استان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه 493 هزار نفر جمعیت فعال در استان داریم و نرخ بیکاری استان متوسط است، افزود: 719 تعاونی راکد در استان داریم که در صورت فعال‌شدن 20 درصد بقیه 570 واحد صنعتی دارای ظرفیت خالی در استان وجود خواهد داشت. در استان لرستان در بنگاه‌های خرد و کوچک 4 هزار و 420 میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی بوده است.

کد خبر : ۳۹۲۷۹۱