خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی؛

کارگران فولاد و چدن دورود مقابل شرکت فارس خوزستان تجمع کردند

در حدود 90 نفر از کارگران «فولاد و چدن دورود» امروز صبح در اعتراض به عدم دریافت 8 ماه مزد، مزایای مزدی و عیدی سال 95 خود مقابل شرکت فارس خوزستان، مالک اصلی کارخانه تجمع کردند.

این کارگران که به نمایندگی از بیش از 100 کارگر این شرکت هستند در تماس‌های جداگانه به خبرنگار ایلنا گفتند که از آبان سال گذشته تاکنون مزد و مزایای مزدی خود را دریافت نکرده‌اند و حق بیمه همگی آنها از آذر سال گذشته به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است. از این رو امروز مقابل شرکت فارس خوزستان، مالک اصلی کارخانه تجمع کردیم.

این کارگران اکثرا داری قراردادهای سه ماهه هستند و به صورت شرکتی کار می‌کنند. آنها می‌گویند که شرکت از ابتدی خرداد با آنها قرارد بسته اما تاریخ اتمام قرارداد را در متن قراردادها ذکر نکرده است.

کارگران تاکید دارند که مدیرعامل شرکت فولاد و چدن دورود سال گذشته بارها به آنها وعده داده بود که مطالبات آنها را پرداخت می‌کند اما پس از گذشت 8 ماه هنوز به وعده خود عمل نکرده‌است.

کارگران فولاد و چدن دورود در سال‌های گذشته تجمعات اعتراضی گوناگونی را در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود برگزار کرده بودند. از جمله در سال 93 به دنبال عدم دریافت دستمزد 4 ماه ( مهر، آبان، آذر و دی‌ماه) مقابل واحد اداری کارخانه تجمع کردند.

در آن زمان علت عدم دریافت دستمزد کارگران؛ رکود بازار فروش قطعات فولاد و چدن و بدهی‌های کلان این شرکت به شرکت‌های دیگر اعلام شده بود.

کد خبر : ۳۸۵۰۱۲