خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

مستمری کارگران بازنشسته به ترمیم جدی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۵۳۳

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: اگر طبق پیش بینی دولت منابع مربوط به ترمیم مستمری کارگران بازنشسته تامین اعتبار شود می‌توان امیدوار بود که برای سال ۹۵ وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی بهبود پیدا کند.

به گزارش ایلنا «علیرضا محجوب» با اعلام این مطلب در مراسم جشنی که شب گذشته (۱۹ بهمن ماه) از سوی جمعی از کارگران بازنشسته و پیشکسوت به مناسبت هشتمین روز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده بود، گفت: در دوران پسا برجام توجه به خواسته‌های جامعه بازنشستگان که بیش از نیمی‌ از آنها را افراد زیر حداقل بیگر تشکیل می‌دهند باید در صدر برنامه‌های دولت و مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: تا به این لحظه دولت در لایحه بودجه سال ۹۵ فرمولی را برای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی پیش بینی کرده است که امیدورایم پس تصویب بطور کلی اجرایی شود.

دبیرکل خانه کارگر افزود: اگر این اتفاق بیفتد در می‌توانیم نسبت به کاهش آلامی که جامعه کارگران بازنشسته آنرا در سالهای اخیر تجربه کرده‌اند خوشبین باشیم.

وی در عین حال با یادآوری اینکه تا سال ۱۴۰۵ معادل ۲۵ درصد جمعیت کشور در گروه سالخوردگان جای می‌گیرند، افزود: این براورد نشان می‌دهد که دولت و مجلس باید از هم اکنون در حوزه رفاه اجتماعی اقدامات اساسی انجام دهند.

محجوب در خاتمه از جامعه کارگری برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز