خبرگزاری کار ایران

توضیحات یک مقام مطلع در مورد حادثه فاز ۱۴ عسلویه

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۵۵۹

به گفته یک مقام مسول در منطقه ویژه عسلویه تنها کارگری که در جریان حادثه‌ شب گذشته فاز ۱۴ این منطقه بصورت جدی مصدوم شده بود در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده است.

در پی انتشار خبر حادثه‌ای که شب گذشته برای تعدادی از کارگران فاز ۱۴ منطقه ویژه عسلویه اتفاق افتاد، یک مقام مسئول در منطقه عسلویه، به ایلنا گفت: در حادثه شب گذشته آقایان «دهقانی»، «پیمان براتی» و «آذرخش» براثر گاز گرفتگی جان خود را ازدست دادند و تنها مصدوم حادثه که از نیروهای واحد H. S. E (ایمنی و حفاظت فنی) بود که ساعتی بعد از بستری شدن در بیمارستان با نظر پزشکان معالج مرخص شد.

این مقام مطلع در خصوص چگونگی وقوع این حادثه گفت: کارگران در داخل لوله مشغول استفاده از مواد شیمیایی برای چسباندن اتصالات نهایی بودند که براثر تولید گاز ناشی از استفاده ماده چسبنده دچار مسمومیت می‌شوند.

وی بابیان اینکه از نظر فنی استفاده از مواد چسبنده لوله‌های جی‌. ‌آر. پی می‌تواند تولید حرارت و گاز بکند، گفت: البته این حرارت به منزله ایجاد آتش‌سوزی نیست اما تنفس گازهایی که از واکنش شیمایی حاصل از برخودر این ماده چسبنده با قطعات اتصالات متصاعد می‌شود می‌تواند بصورت جدی خطر آفرین باشد.

وی بابیان اینکه طبق مقررات اصول ایمنی تمامی کارگرانی که برای متصل کردن قطعات لوله‌های جی‌. آر. پی در فضای داخلی لوله‌ها قرار می‌گیرند باید جدا از داشتن پرمیت (برگ مجوز کاری) به ابزار کار و ایمنی مناسب مجهز باشند، ادامه داد: البته در حال حاضر بررسی علت وقوع این حادثه از سوی کار‌شناسان مختلف از جمله پزشکی قانونی آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز